پاکدشت- معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار پاکدشت گفت: سومین مرحله از واریز یارانه مضاعف طرح فجرانه ۲۰ فروردین در بیش از ۸۱۶ فروشگاه متصل و فعال در سطح شهرستان پاکدشت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ارجستانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد تراکنش‌های انجام شده د ر پاکدشت از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار و ۲۶۰ مورد و تعداد خانوارهای مشارکت کننده در این طرح نیز ۱۰۸ هزار و ۲۵۴ نفر بوده است.

ارجستانی گفت: در این طرح که از دهه مبارک فجر و در سه مرحله آغاز شده، یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است که مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

وی افزود: قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم به مبلغ ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار پاکدشت عنوان کرد: اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

ارجستانی بیان کرد: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته که در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌گردد. گفتنی است طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از طرح‌های موفق دولت مردمی است.