فسا - مسوول خانه قرآن شهدای بیت الله فسا از فعالیت‌های قرآنی‌ خود و دیدگاهش در خصوص برنامه تلویزیونی محفل می‌گوید.

ایمان به‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ۴۲ سال دارم و خطاط، دبیر عربی و قرآن و دبیر درس هنر هستم و آموزش قرآن را در مناطق محروم و مساجد شهرستان فسا با عشق و علاقه انجام می‌دهم.

این فعال قرآنی، انس و الفت با کتاب خدا را موجب آرامش خاطر و امید به زندگی فرد دانسته و معتقد است قرآن کریم در برابر مصائب و چالش‌های فراروی فرد به وی چنان اطمینان خاطری می‌دهد که که بی‌قراری‌ها را به قرار و آرامش منتهی می‌کند زیرا آدمی دلخوش و امیدوار به وعده‌های الهی است و تکیه‌گاهی محکم کنار خود می‌بیند.

وی بیان کرد: در مدارس باید مسابقه کتابخوانی با موضوعات دلچسب و جذاب قرآنی برگزار شود تا مبانی و مفاهیم و معارف قرآنی به صورت‌های مختلف و گاه غیر مستقیم به افراد به خصوص از سنین کم آموخته شود.

به‌نیا افزود: برگزاری مسابقات در قالب مجازی با اهدای جوایز عالی یا برگزاری جشن‌های قرآنی نیز بهترین راه برای تشویق افراد به فعالیت‌های قرآنی و جذب فعالان قرآنی است زیرا اگر گام اول یعنی جذب افراد خوب صورت بگیرد خود به خود افراد در مداری قرآنی قرار گرفته و با قرآن انیس خواهند شد.

وی مهمترین خواسته فعالان قرآنی را همراهی مسؤولین مربوطه در انجام فعالیت‌های قرآن و برپایی محافل قرآنی دانست و گفت: همگرایی و همدلی مسؤولین با فعالان قرآنی سبب تسریع امر می‌شود.

به‌نیا در خصوص برنامه تلویزیونی محفل نیز گفت: برنامه محفل بسیار عالی و جذاب است و مجری و داوران بسیار حرفه‌ای و در عین حال مردمی و دوست‌داشتنی دارد و میهمانان برنامه نیز تا امروز همه فوق العاده بوده‌اند.

وی افزود: واقعاً جای چنین برنامه‌ای در تلویزیون خالی بود و به نظرم هرچند برنامه عالی است اما امیدوارم تدابیری اندیشیده شود تا جوان‌ترها و کسانی که با قرآن آشنا نیستند یا از روی جهل با قرآن عناد دارند نیز مثل ما مخاطب پر و پا قرص محفل شوند.

ایمان به‌نیا در پایان دو پیشنهاد اساسی نیز در این خصوص داد و گفت: هر سال برنامه محفل را در یکی از شهرهای بزرگ برگزار کنید و دیگر اینکه در زمینه نزدیک شدن ادیان دیگر به اسلام مخصوصاً به کلام معجزه‌گر قرآن تدبیری اندیشیده شود.