به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مهم مرکز مدیریت حوزههای علمیه کشور به مناسبت اجرای طرح حجاب و عفاف از سوی نیروی انتظامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر حماسهی نهضت حسینی و در راستای راهبرد شکلدهی به جامعه منتظر و مهدوی (عج) به منصه ظهور رسید و با درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و باحضور چشمگیر مردم به پیروزی رسید و گفتمان و موضع خود را نسبت به آینده مشخص کرده و اهداف و آرمانهای خود را نیز تشریح نموده است و در چنین متنی بود که نظریه «مردم سالاری دینی» متولد و تعریف جدیدی از تمدن نوین اسلام، در عصر حاضر ارائه کرد.
قبل از انقلاب اسلامی، جهان در سیطرهی دو قدرت سوسیالیسم و لیبرالیسم قرار داشت که هر دوی آنان با نفی و تحریف ادیان وحیانی و فطرت توحیدی انسانها، در پی دستیابی به حداکثر منافع دنیوی خود بودند. اما با ظهور انقلاب و حاکمیت اسلامی، گفتمان و ساختار جدیدی در جهان شکل گرفت که مانع بزرگی برای گسترش این دو قدرت باطل و نفسانی بود. از اینرو در طول این چهل و پنج سالهی گذشته، دشمنی آنان با جمهوری اسلامی ایران که اصل هویتیاش برگرفته از روح توحیدی، عدالت علوی و حرّیت تعالی بخش باطنی است، نه تنها کم نگشته، بلکه بیشتر هم شده است.
سالهاست پس از شکستهای بیشمار و پی در پی استکبار در موضوعات مختلف مقابل جمهوری اسلامی ایران، بهترین نقشه برای تقابل و نفوذ در این کشور را از طریق استحالهی فکری و معرفتی و فرهنگی میدانند. برای این مهم تلاش مینمایند بنیانهای فکری و اعتقادی و اخلاقی جامعه را فرو ریزند و سبک حکمرانی و زیست اسلامی را تخریب نمایند و کارآوری نظام دینی را آسیب زنند و یکی از قلههایی که درصدد فتح آن و توسعه ولنگاری فکری-عملی و بی حیایی بودند، مسئلهی عفاف و حجاب است. درست همانند و مطابق با همان برنامه و نقشهای که پس از گسترش اولیهی دین مبارک اسلام در جهان و ظهور تمدن اسلامی، در اندلس رقم خورد و اسلام از مسیر اصلی خود خارج و دچار افول گردید. مقام معظم رهبری (حفظه الله) هم حول این تطابق نقشهای در سال ۱۳۸۱ فرمودند: سیاست امروز، سیاست اندلسی کردن ایران است .(۱۳۸۱/۱۲/۰۶)
پس از اتفاقات سال ۱۴۰۱ و غائلهی فتنهی حیازدایی با شعارهای جذاب اما دروغین، بر همگان مشخص گردید که پشت صحنهی این اتفاقات چیست و هدفشان چیست؛ یکی از مهمترین راهبردهای کنونی دشمن ذیل کلان پروژهی حیازدایی، ترویج و عادی سازی بی حجابی و بدپوششی است که متأسفانه به دلیل انفعال و ترک فعلها، گسترش یافته و حال بیش از گذشته به یک معضل جدی و خطرناک و از مطالبات به حق، مهم و در اولویت مردم مؤمن و غیور ایران اسلامی تبدیل شده است.
حال در همین فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و بعد از تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (حفظه الله) نسبت به تکلیف قطعی حکومت اسلامی جهت برخورد و مقابله با حرام اجتماعی بی حجابی، باز هم نیروهای فراجا همچون سال گذشته تصمیمی قاطع گرفته و پیشقدم شدهاند تا جامعه را حول این قضیه برقرار ساخته و نسبت به امر تذکر به متخلفین و مجرمین این موضوع و همچنین در صورت نیاز معرفی آنان به محاکم قضائی، جدی تر از گذشته، به صحنهی عمل آمده و انجام وظیفه نماید.
و از این رو لازم است نیروهای فراجا مورد حمایت تام و کامل در چهار بخش مهم قرار گیرند و تمام نهادها و سازمانهای حاکمیتی و دولتی خود را موظف به حفظ و ارتقای حیات جامعهی اسلامی بدانند و از این جهت برای مقابله با پدیدهی شوم و مبتذل بی حجابی و نیمه برهنگی، نقش و وظیفهی خود را به وجه عقلایی، شرعی و قانونی شناخته و بدان عمل نمایند. همچنین در یک کل به هم پیوسته، تمامی این مجموعهها با یکدیگر همکاری و وحدت رویه و عمل داشته و نظیر روحی واحد در پیکرههای متفاوت عمل نموده و با همدیگر تعامل داشته باشند.
دومین گروه، نخبگان هستند. اعم از قانونگذاران رسمی (همچون نمایندگان مجلس شورای اسلامی) و همچنین طراحان، برنامه سازان و نیروهای اندیشهای و عملیاتی که با بهره گیری از اذهان پویا و اسلامی و زبان بیّن خود، بهترین ایدهها و تصمیمات را مطرح ساخته، به سمع و نظر مردم و دستگاهها رسانده و به اجرایی سازی و ثمردهی عینی در جامعه نزدیک میسازند.
سومین دسته روحانیت، مبلغان حوزههای علمیه و طلاب و فضلا و اساتید علوم دینی هستند. کسانی که با بیان روشنگرانهی خویش، ماهیت، ارزشمندی و چرایی نیاز جامعه به رعایت عفاف و حجاب را تبیین ساخته و زمینه را برای عمل به انجام وظیفه توسط فراجا و دیگر دستگاههای مسئول فراهم آورند و بخشهای گوناگون مدیریت حوزههای علمیه و ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه فعالتر نقش آفرینی نمایند.
اما از همه مهمتر مردم و نقش آنان است؛ اساساً" جامعهی اسلامی جامعهای است که دائماً" مردم در آن نقش ایفاکرده و حرکت کشور منطبق با اراده و حرکت عموم مردم میباشد. هر اندازه که مردم آگاهتر بوده و نسبت به مفاهیم دینی و لزوم اجرایی سازی آنان در جامعه و بهره گیری از ثمرات آن، شناخت بهتر و بیشتری داشته باشند، همراهی و همسویی آنان با صیانت و تحکیم ارزشهای اسلامی و خانواده و حجاب بیشتر خواهد بود و از اینرو مردم و گروههای مردمی باید هوشمندانه و غیرتمندانه به وظایف شرعی و قانون خود در این زمینه عمل نمایند.
در پایان باید خاطرنشان شد که اجرای تمام و کمال قوانین، لازمهی بقا و حیات جامعهی اسلامی میباشد. فلذا در موضوع عفاف و حجاب، با کمک نخبگان حوزوی، دانشگاهی و اندیشکده ای، با رفع فوری ایرادات، نواقص و خلاءهای احتمالی موجود در لوایح و قوانین مرتبط باید نسبت به تسریع در امر تصویب و اجرایی سازی قانون اهتمام ویژه داشت تا به صورت یکپارچه در سرتاسر کشور موانعی محکم برای پدیدهی شوم بیحجابی ایجاد گردیده و بیش از این اجازهی جولان و گستاخی در کشور اسلامی داده نشود تا سلامت خانوادهها و جامعه به خطر افتد. از همه ی دستگاههای مسئول و همچنین مردم و جامعهی نخبگانی (اعم از حوزوی و دانشگاهی) انتظار میرود نهایت همکاری لازم را با یکدیگر و به خصوص نیروهای فراجا داشته و عامل، پشتیبان و حامی طرحها و برنامههای قانونی باشند.