تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

کرج- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: طی فروردین ماه آتش نشانان کرجی به ماموریت ۱۰۳ مورد حریق و ۵۷۹ مورد حادثه اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد یساولی گفت: طی ماه گذشته، با حضور ۳ هزار و ۵۴ نیروی عملیاتی (نفر ساعت) مستقر در ۳۲ ایستگاه به مدت یک هزار و ۳۵۴ ساعت عملیات و با استفاده از تجهیزات و یک هزار و ۱۷۹ دستگاه خودروی عملیاتی به ۱۰۳ مورد حریق و ۵۷۹ مورد حادثه رسیدگی کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۴ مورد استقرار در سطح شهر با حضور آتش نشانان انجام شد، اضافه کرد: در ماهی که گذشت ۳۲۴ مورد نجات یافته ،۵۷ مصدوم و ۱۲ فوتی در حادثه‌هایی که رقم خورد داشته‌ایم و در این مدت شهروندان بیش از ۲۳ هزار بار با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه در بین ۳۲ ایستگاه عملیاتی، بیشترین مأموریت در ایستگاه ۱۰۲ با ۸۰ مأموریت، ایستگاه ۱۱۴ با ۶۷ مأموریت و ایستگاه ۱۰۱ با ۶۴ مأموریت انجام شد، افزود: در حوزه معاونت ایمنی و پیشگیری ۴۸ مورد جواز و ۱۰۹ مورد تاییدیه ایمنی صادر شد.

یساولی صدور ۲۰ مورد گواهی جهت علت حریق و ۱۵ مورد بازدید از اماکن تصرفات سطح شهر، ارائه خدمات مشاوره‌ای به تعداد ۶۷ مورد، اخطار ایمنی به تعداد ۲۰ مورد در حوزه ایمنی شهری و بازدید از صنوف به تعداد ۲۳ مورد در حوزه اصناف را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

به گفته وی، در حوزه آموزش و تربیت بدنی برگزاری چهار دوره آموزش ایمنی و آتش نشانی ویژه شرکت‌ها و ادارات با حضور ۱۵۸ کارآموز به مدت ۱۶ ساعت با همکاری چهار مربی و برگزاری یک دوره آموزشی غواصی ویژه گروه واکنش سریع با حضور ۱۰ فراگیر از پرسنل سازمان به مدت ۸۰ ساعت در یک ماه گذشته انجام شد.