تهران- جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت نظارت دقیق بر روند تولید و خلق آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی به عنوان رسالت نهادهای متولی امور هنری و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی چابک مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاونان اداره کل و مدیران ستادی و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران کار خود را آغاز کرد.

سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ حوزه‌ای به شمار می‌رود که با تحولات گوناگون جامعه و تکنولوژی دچار تغییر و تحول می‌شود و می‌بایست شکل و صورتی به خود ببخشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مختلف جامعه باشد و خاطر نشان کرد هنر را هنرمند خلق می‌کند و فرهنگ را اهالی فرهنگ و ادب و رسانه‌ها وظیفه بازتاب آن را برعهده دارند.

وی رسالت نهادهای متولی امور هنری و فرهنگی را خطیر توصیف کرد و افزود: نهادهای متولی فرهنگ موظف هستند با نظارت بر روند تولید و خلق آثار هنری، قطار فرهنگی کشور را در مسیر درست هدایت و راهبری کنند تا عوامل فرهنگی با تولید آثار فاخر با خروجی و محتوای سالم و ارزشی در زمانه‌ای که جامعه آماج گسترده‌ترین تهاجم رسانه‌ای و فرهنگی بدخواهان و دشمنان است، برای محیط فرهنگی جامعه سپر ایمنی ایجاد کنند.

وی در پایان سخنان خود بر برنامه ریزی فنی دقیق و به گزینی کار اثربخش تاکید کرد.

علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تقدیر از پاسخ قاطع قوای نظامی جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم صهیونیستی، این عملیات را سبب سرافرازی و سربلندی ملت بزرگ ایران دانست.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران به ترسیم برنامه‌های این اداره کل در سال پیش رو پرداخت و هدف از اجرای این دوره و نشست فصلی را آموزش، ارتقا و هماهنگی مدیران ارزیابی کرد و بیان داشت: ترسیم سیاست‌های کلان، تعامل و هم اندیشی مدیران در خصوص مباحث مختلف حوزه‌های فرهنگی و هنری در این دوره دو روزه مورد توجه و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه به تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع برای سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: هر شهرستان بنابر فراخور شرایط و موقعیت اجتماعی و فرهنگی خود می‌بایست که بانی و مسئول برگزاری و خلق رویدادهای تأثیرگذار باشد.

گفتنی است که نخستین نشست مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با هدف هم اندیشی و رفع مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۳ در باغ زیبا برگزار شد.