قزوین- مدیرکل کمیته امداد قزوین از رشد ۲۳ درصدی زکات در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدحسن ربانی، در نشست شورای زکات استان که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، اظهار کرد: باید برای تقویت فریضه زکات، فرهنگ سازی و اعتمادسازی صورت گیرد تا این وجه شرعی دریافت و در جای مناسب هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه «زکات» فریضه بسیار مهمی است، افزود: انشاالله در سال جاری شاهد حرکت جدی تری در مسیر احیا و اجرای فریضه زکات باشیم.

رئیس شورای زکات استان و نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: جدی ترین سرمایه که وجود دارد سرمایه انسانی است و اکر عملکرد صحیحی نداشته باشیم این سرمایه را از دست خواهیم داد.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به خاک و آب به عنوان سرمایه‌های و ثروتی نام برد که جایگزین ندارد و از مسئولان امر خواست تا با استفاده از تکنولوژی و علم از نابود شدن این سرمایه‌ها پیشگیری نمایند.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی نیز در ادامه جلسه با ارائه گزارش از عملکرد دبیرخانه شورای زکات بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان توسط مودیان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: از کل مبلغ زکات سال پیش ۴۲ میلیارد تومان آن در امور محرومین هزینه شده است و مابقی در پروژه‌های عمرانی همان بخشی که زکات در آن جمع‌آوری شده است هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار داشت: برگزاری همایش‌های تکریمی، ترویجی زکات در روستاهای برتر در بحث زکات از جمله ابتکارات استان قزوین بود که در حال حاضر به صورت کشوری در حال اجرا است.

ظاهری خاطر نشان کرد: از ۵۱۵ مسکن مددجویی که در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار گرفت تعداد ۵۰ قطعه زمین این منازل از محل زکات تأمین شده است.

وی اعلام کرد: با مشارکت خوب مردم خیر و نیکوکار قزوین و تشریح مسئله زکات فطره و کفارات و تبیین اهمیت آن توسط امامان جمعه و جماعات شهرستان‌ها، همکاری امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان زکات فطره و کفارات جمع‌آوری شده که ۷۳ درصد از برنامه پیش بینی شده در سال ۱۴۰۳ را محقق نموده است.