سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، ادعاهای مطرح شده از سوی یکی از سیاستمداران سابق این کشور را مبنی بر اینکه پوتین ثروتمندترین مرد اروپا بوده و در هشت سال مدت ریاست جمهوری خود، 40 میلیارد پوند درآمد کسب کرده، کاملا بی اساس خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف،"استانیسلاو بلکوفسکی" ادعا کرد: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه فقط با در اختیار داشتن سهام سه شرکت فعال در زمینه انرژی روسیه، در مدت هشت سال دوره ریاست جمهوری خود، درآمدی بالغ بر 20 میلیارد پوند را کسب کرده است.

بلکوفسکی که از سیاستمداران شناخته شده روسیه است، گفت : اگر تمام فعالیتهای اقتصادی پوتین را حساب کنیم، رئیس جمهور روسیه در مدت هشت سال 40 میلیارد پوند درآمد کسب کرده است.

بر اساس گفته های این مقام روسی، پوتین 37 درصد از سهام شرکت "سورگاتنف گاز" یک شرکت استخراج نفت و گاز، 5/4 درصد از سهام شرکت "گازپروم" از بزرگترین شرکتهای نفت و گاز در جهان و 50 درصد از سهام شرکت بازرگانی "گانور" که در اصل یکی شرکت سوئیسی است و در روسیه فعالیت می کند، در اختیار دارد.

در پی ادعاهای بلکوفسکی،"دیمیتری پسکف" سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد : این حرفها چیزی جز سخنان یاوه نیستند. اینها سخنان بی ارزشی بیش نیستند و مطمئنا نیازی نیست تا با آن با جدیت برخورد شود.

اما در عوض بلکوفسکی اعلام کرد : من اطلاعات خود را از مقامهای کرمیلن به دست آورده ام؛ سرویسهای ویژه آمریکا و اروپا به این منابع دسترسی دارند، اما من چنین امکانی را در دست ندارم.