همدان-فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از دستگیری ۲ سارق مزارع کشاورزی و باغات و کشف ۶ فقره سرقت توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان نهاوند موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات گسترده فنی و تخصصی و بکارگیری امکانات قانونی ۲ نفر سارق را شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات پلیسی آنها را دستگیر و به همراه اقلامی از جمله گاز؛ پیک نیک؛ فرقون؛ کپسول گاز، و بیل و کلنگ و … به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ درویشی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی به ۶ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان اعتراف کرده و در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود اظهار داشتند که در ساعات اولیه بامداد تا قبل از اذان با توجه به خلوتی مسیر و با تخریب تجهیزات ایمنی باغات از جمله درب ورودی و قفل‌ها؛ در نهایت تجهیزات و اقلام مختلف موجود در زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی از جمله سیم روکش دار و وسایل دیگر شامل آهن آلات؛ پتو؛ بخاری؛ فنس؛ پیک نیک و بیل و کلنگ و فرقون را سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان این خبر با اشاره به اینکه پرونده قضائی در این راستا تشکیل و سایر اقدامات قانونی و قضائی لازم در این خصوص در حال پیگیری و انجام است تصریح کرد: شهروندان همواره نسبت به افزایش سطح ایمنی اماکن خصوصی خود از جمله نصب دوربین‌های مداربسته یا اقلام و تجهیزات کارآمد برای پیشگیری از سرقت اقدام کنند چرا که سارقان اغلب اوقات اماکنی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که کمترین میزان ایمنی را داشته باشند.