سوادکوه - رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات و سنددارکردن اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی پنجشنبه شب در نشست رفع تداخلات اراضی در سوادکوه گفت: تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۱۱ درصد اراضی رفع تداخل و چهار درصد سنددار شده بود که این رقم هم اکنون به ۷۵ درصد رفع تداخلات و ۵۳ درصد اراضی سنددار شده است.

وی اظهار کرد: این میزان رفع تداخلات و سنددارشدن اراضی کشاورزی اهتمام دولت سیزدهم را نشان می‌دهد که ظرف مدت دو سال اخیر هم رفع تداخلات و هم سنددار کردن اراضی کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته است و توانسته رضایت مردم را فراهم کند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حمایت دولت سیزدهم از رفع تداخل اراضی می‌تواند به رونق تولید و در راستای امنیت غذایی و توسعه پایدار کشاورزی در این بخش کمک کند، اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت‌های دولت و مدیران پر تلاش استانی و همکاران سازمان امور اراضی کشور، امیدواریم شاهد رفع کامل تداخل اراضی کشاورزی در کشور و به‌خصوص در استان مازندران باشیم.

وی بر لزوم همیاری و مشارکت مردم در رفع تداخلات اراضی در سواد کوه برای افزایش بهره وری تولید پایدار محصولات کشاورزی تأکید کرد.

افلاطونی و هیأت همراه در سفر به استان مازندران از پایانه صادراتی روماک گستر در شهرستان جویبار استان مازندران بازدید کرد، و گفت: مقرر شده به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی در خدمت مردم شهرستان‌های سواد کوه و جویبار برای حل مشکلات مردم در زمینه رفع تداخلات اراضی و بازدید پیشرفت فعالیت‌ها از واگذاری زمین برای طرح‌های کشاورزی باشم.

وی افزود: هدف این سفر بررسی میدانی مشکلات مردم و انتقال آن به وزیر جهاد کشاورزی است تا به صورت جدی پیگیری و رفع مشکلات مردم در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تمام سیاست‌های اعمال شده در سازمان امور اراضی کشور در راستای حفاظت از زمین در جهت حمایت از تولید در راستای امنیت غذایی با مشارکت مردم در کشور است.