شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت: آسیب‌ها در جامعه به خوبی تبیین شود تا جامعه نسبت به آن‌ها حساس‌تر و برای رفع آن اقداماتی را هرچه‌ سریعتر انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: جمعیت، خانواده و حجاب و عفاف از جمله مسائل مهم بوده که دشمن بر آن‌ها تمرکز کرده است، مسأله‌ای که آمریکایی‌ها بر فروپاشی نهاد خانواده، کاهش جمعیت و از سر بر داشتن چادر برنامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حقیقت به طور کامل با برنامه‌ریزی ورود و اقداماتی انجام دادند تصریح کرد: برخی ناخواسته در این دام گرفتار شدند، گرچه زنان جامعه می‌دانند جامعه‌ای که عریان و نهاد خانواده از هم پاشیده شود با چه آسیب‌هایی مواجه است.

نکونام خاطر نشان کرد: آسیب اعتیاد، خودکشی، افزایش طلاق، گسترش فساد، بزرگ شدن فرزند بدون پدر یا مادر، فرزندان رها شده در جامعه و بدون سرپرست، آسیب‌های فکری و اخلاقی معلول این مسائل است که امروز بانوان این مسائل را به خوبی درک کرده‌اند و می‌دانند اگر بخواهند به نسخه دشمن عمل کنند نهاد خانواده از هم می‌پاشد و این نوع آسیب‌ها در انتظارشان است.

وی با تاکید بر اینکه باید آسیب‌ها در جامعه به خوبی تبیین شود تا جامعه نسبت به مساله عفاف و حجاب توجه ویژه داشته باشد گفت: اقداماتی در زمینه عفاف و حجاب در حال انجام بوده که امید است با همدلی و همراهی شاهد سلامت جامعه باشیم.

نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود به مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت قرار گرفته‌ایم و این فرصت مناسبی است برای نشان دادن معرفت نسبت به این خانواده از آثار تقوا این بوده که به راحتی می‌توانیم با این بزرگواران ارتباط برقرار و پاسخ نیازها و درخواست‌های خود را دریافت کنیم.

نکونام به روز اهدا خون نیز اشاره و بیان کرد: اهدا خون از مصادیق ارزشمند است که خوشبختانه در کشور و استان نهادینه شده است، گرچه باید گسترش یابد و به همنوعان خود خدمت کنیم.

وی سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، را از دیگر مناسبت‌های پیش رو دانست و اذعان کرد: این روز از جمله روزهای مهم و برجسته تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس است، روزی که نگاه جهانی به رزمندگان اسلام تحول بزرگی ایجاد کرد، از طرفی باید بدانید که در سایه اسلام و مقاومت پیروزی محقق می‌شود.

امام جمعه شهرکرد به مساله غزه نیز اشاره کرد و گفت: امروز مظهر این مقاومت در غزه، عراق، آمریکا و اروپا مشاهده می‌شود، دانشجویانی که امروز در میدان حاضر و حمایت خود را از غزه نشان دادند، یعنی آثار مقاومت و تحولات جهانی به خوبی نمایان شده است.

نکونام عنوان کرد: شما هم خسته نشده‌اید و امروز در حمایت از غزه راهپیمایی خواهید کرد، نباید این مساله به روزمرگی تبدیل شود، بلکه باید همواره این مساله زنده نگه داشته شود.