کرمان- تفاهم نامه همکاری دوجانبه مابین دادگستری کل استان کرمان و جمعیت هلال احمر استان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عضویت بیش از ۲۰۰ هزار جوان در جمعیت هلال احمر استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از این ظرفیت می‌توان جهت پیشگیری از وقوع جرایم و در راستای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، استفاده بهینه کرد.

حمیدی سپس بر حمایت دستگاه قضائی استان از جمعیت هلال احمر تاکید کرد و افزود: هدف از انعقاد تفاهم نامه امروز، استفاده از محکومین جرایم سبک و بدون سابقه جهت خدمات عمومی رایگان به عنوان مجازات جایگزین حبس و همگرایی با جمعیت هلال احمر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در این تفاهم نامه از ظرفیت موجود طرفین تفاهم نامه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

حمیدی تاکید کرد: این همکاری با رویکرد عملیاتی کردن ظرفیت‌های قانونی مندرج در آئین نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۰۱/۰۲/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی در رابطه با خدمات عمومی رایگان محکومین به حبس خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه ۲۳ تعهد برای طرفین در نظر گرفته شده است که ضرورت دارد این تعهدات به خوبی اجرا شوند و صرفاً روی کاغذ باقی نمانند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان در ادامه از اقدامات معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در راستای فراهم کردن زمینه انعقاد تفاهم نامه‌های تخصصی، قدردانی کرد.

حمیدی در پایان گفت: در سال جاری یکی از برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان کرمان، استفاده مؤثر از مجازات‌های جایگزین حبس با رویکرد خدمات عمومی رایگان است.