فیلم مستند «مادرکشی» در بیست‌ و هفتمین نشست ماهانه‌ «مستندهای ایران‌شناسی» نمایش، نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن مستندسازان سینمای ایران، در بیست‌ و هفتمین نشست ماهانه «مستندهای ایران‌شناسی» فیلم مستند «مادرکشی» ساخته کمیل سوهانی به نمایش درمی‌آید و سپس با حضور کارگردان و محمد درویش مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

کمیل سوهانی در مستند «مادرکشی»، به بحران آب در ایران می‌پردازد؛ در این فیلم، بحران بی‌آبی از دیدگاه کشاورزان، صنعت‌گران و سایر مشاغل مرتبط به تصویر کشیده شده و علت‌های ایجاد بی‌آبی و پیامدهای آن هم بررسی شده است.

در این نشست کمیل سوهانی کارگردان «مادرکشی» و مستندساز، محمد درویش کنش‌گر محیط‌زیست، پژوهشگر و کویرشناس ایرانی مباحثی را از زوایای مختلف درباره اثر طرح می‌کنند.

این برنامه به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) و با همکاری سازمان نظام‌پزشکی کرج، روز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و حضور در آن برای همه‌ علاقه‌مندان و سینمادوستان، آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان برای تماشای اثر می‌توانند به آدرس کرج، عظیمیه، ۴۵ متری کاج، نبش پامچال، سالن آمفی‌تئاتر سازمان نظام پزشکی کرج مراجعه کنند.