سه فروند از هواپیماهای 747 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به علت تحریم ناوگان هوایی کشور از سوی دولت‌های غربی غیرعملیاتی شده بودند با تلاش و جدیت سربازان گمنام امام زمان بازسازی و به ناوگان هوایی کشور بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نوع هواپیما که با همکاری نهاجا و متخصصان داخلی در صنایع هوایی کشور بهینه و بازسازی شده است، صبح روز چهارشنبه با حضور مقامات لشکری و کشوری از باند پروازی منطقه هوایی مهرآباد به پرواز درآمدند.

امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش در این‌باره اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در این راستا اوامر موکدی داشتند واین مساله برای سامانه فرماندهی نهاجا و متخصصان صنایع هوایی ایجاد انگیزه مناسبی بود تا با توکل به باری تعالی و تلاش و جدیت متخصصان داخلی این هواپیماها را بازسازی و عملیاتی نماییم.

وی افزود: هواپیمای 747 که توانایی‌های برجسته‌ای دارد، برای نیروی هوایی ارتش یکی از هواپیماهای راهبردی محسوب می‌شود و بهینه و بازسازی این هواپیماها و پرواز سه فروندی‌شان نقطه عطفی در تاریخ زرین نیروی هوایی ارتش است و در آستانه عید ولایت این عیدی بزرگی بود که ملت ایران از خداوند باری تعالی دریافت کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این هواپیما توانایی حمل 550 مسافر و 330 هزار پوند بار را دارد و در آینده نزدیک نیز چند فروند از این هواپیماها که در حال بهینه‌سازی  هستند به ناوگان پروازی افزوده می‌شوند.