مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهید رییسی به غایت ولایت مدار بود و به رهبر و مقتدای خود با تمام وجود اعتقاد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن قدردانی از ابراز همدردی و همدلی عراق در حادثه تلخ اخیر، به حضور پرشور آحاد مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت اشاره و اظهار کرد: اقیانوس بیکران حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر پاک شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در شهرهای مختلف نشانه قدرت و پشتوانه حقیقی نظام مقدس اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی مراسم باشکوه تشییع شهدای خدمت در شهرهای مختلف را یک قدردانی اجتماعی از یک عمر تلاش و زحمات خالصانه آن‌ها دانست.

وی با بیان اینکه این تشییع باشکوه جلوه‌ای از پیوند مردم و حاکمیت است، تصریح کرد: تشییع باشکوه شهدای خدمت نشان می‌دهد که مردم پاسدار و قدرشناس کسانی که به آن‌ها خالصانه خدمت می‌کنند، هستند؛ این مراسم قدردانی مردم از یک عمر تلاش‌ها و زحمات خالصانه شهدای خدمت بود.

مروی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی تمام عمر خود را با اخلاص صرف خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی کرد و در این مسیر خستگی نمی‌شناخت، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید ایران حقیقتاً انسانی خوش نفس، متواضع، با انصاف، با اخلاق و سرشار از روحیه و انگیزه خدمت بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید رئیسی به غایت ولایت مدار بود و به رهبر و مقتدای خود با تمام وجود اعتقاد داشت، اظهار کرد: شهید رئیسی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) ارادت و تمسک داشت و در هر فرصتی به زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) مشرف می‌شد.

وی تواضع، محبت و مهرورزی نسبت به مردم را از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی خواند و عنوان کرد: این شهید بزرگوار نسبت به آحاد جامعه به ویژه محرومان مهرورزی داشت؛ شهید رئیسی آن اخلاق نیکویی که در دوران طلبگی داشت را همواره حفظ کرد و منصب‌ها هیچ تأثیری بر رفتار او نداشت و همواره متواضع و فروتن بود.

تواضع و حسن خلق از ویژگی‌های آیت الله رئیسی بود

در این دیدار آقای «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن ابراز تسلیت به سبب حادثه تلخ اخیر، گفت: تواضع و حسن خلق از ویژگی‌های آیت الله رئیسی بود که در دیدارها با ایشان کاملاً مشهود بود.

سید عمار حکیم گفت: قرار بر این بود که آیت الله رئیسی هفته آینده به عراق سفر کنند و ما تمام تمهیدات لازم برای این سفر را دیده بودیم و منتظر ایشان بودیم اما شهادت قسمت ایشان شد، تصور نمی‌کردیم که به جای ایشان ما برای ابراز تسلیتِ به ایران بیایم.