کرج- امام جمعه ماهدشت گفت: رییس جمهور شهیدمان در حوزه سیاست یک مکتب پایه گذاری کرد و سیاست در عین دیانت را به عرصه واقعیت آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی و انقلابی و همراهان وی با اشاره به اینکه مدیریت خستگی ناپذیر و سلامت این شهید در مسوولیت‌های مختلف خود را نشان داده و همین موضوع از وی یک چهره کارآزموده ساخته بود، گفت: نکته برجسته و مهم دیگر در مشی و کارنامه شهید رئیسی مردمی بودن او است.

وی افزود: مدیریت، به خصوص در سطوح کلان آن همواره با چالش‌های متعددی مواجه است، اختلاف نظرات و سلایق، گاهی موجب بروز اصطکاک‌هایی می‌شود که از چارچوب و مرزهای قابل قبول خارج‌ شده‌ و می‌تواند عوارض‌ و تبعات‌ تلخی‌ به‌ دنبال‌ داشته‌ باشد. گاهی‌ نیز کسانی‌ حتی‌ با نیت‌ اصلاح‌ و نقد، پا را از دایره‌ انصاف‌ فراتر و در بیان‌ مواضع‌ خود، اخلاق‌ را کنار می‌گذارند که در مواجهه‌ با چنین‌ موقعیت‌ها و برخوردهایی، پای‌ ظرفیت‌ و اخلاص‌ افراد به‌ میان‌ می‌آید.

امام جمعه ماهدشت اضافه کرد: اینکه چقدر حاضر هستند خود را فدای مصالح و منافعی بزرگ‌تر کنند. بی‌شک چنین برخوردی با ناملایمات و بی‌انصافی‌ها، ظرفیت شخصیتی و اخلاق‌مداری بسیاری را می‌طلبد. رئیس جمهور شهیدمان در حوزه سیاست یک مکتب را پایه گذاری کرد و سیاست در عین دیانت را به عرصه واقعیت آورد. او سیاست رایج را از پلشتی‌ها و سیاست بازی‌ها تطهیر کرد و الگویی برای آیندگان شد.

حجت الاسلام رادمرد عنوان کرد: او را متهم کردند که زبان دنیا را بلد نیست اما وی و وزیر انقلابی و مجاهدش از پای ننشستند و با نصب العین قرار دادن شعار مصلحت، حکمت و عزت در دیپلماسی، مسیر صحیح حرکت انقلاب را در سیاست خارجی نشان دادند و دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت‌ها شد. در فضای داخل نیز اقدامات و برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگ و مسائل اقتصادی و اجتماعی اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از آنها ثمر داد و برخی در بلند مدت به ثمر خواهد نشست، بیان کرد: مردم دوندگی و خستگی ناپذیری او را دیدند که با دغدغه و انگیزه به دنبال حل مشکلات مردم بود. در شرایط کنونی، توجه به امام جامعه و کلام، راهبری و رهبری ایشان نجات بخش است و ما را به سر منزل مقصود خواهد رساند. همچنین تبیین درست و واقعی اقدامات دولت سیزدهم مهم است تا فراموش یا دچار تحریف نشود.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: باید مراقبت کرد این راه ارزشمندی که شهید رئیسی آغاز کرد و نفس تازه انقلابی گری را که در میان مسؤولان و مردم دمیده در میان بازی‌های برخی گم نشود. در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، به شاخص‌ها یعنی شهید رئیسی نگاه و انتخاب کرده و به ویژگی‌های مورد رضایت امام جمعه و مردم توجه کنید و حضوری گسترده که می‌تواند قدرشناسی دیگری باشد داشته باشید.

به گفته حجت الاسلام رادمرد، انقلاب ما با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و مجاهدت و رشادت مردم این سرزمین مستحکم است و مطمئناً خدای متعال این اشک‌ها و شکسته دلی‌ها را بی پاسخ نخواهد گذاشت و حکمت خود را نشان خواهد داد و همه ما خواهیم دید. درد برای کشور و مردم بسیار سنگین است اما ایمان مردم و اعتقاد و اعتماد به خدا راه نجات بخشی است که ما را به سرانجام کار یعنی اتصال این انقلاب به ظهور نزدیک خواهد کرد.