اردبیل_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تجهیزات حفاظتی مدرن و استاندارد با هدف کنترل بیشتر جنگل‌ها و مراتع و حفاظت از عرصه‌های ملی این استان افزایش می‌باید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده صبح دوشنبه در نشست با مسئولان یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل اظهار کرد: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر توسط ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به‌ وسیله دو دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون جنگل‌ها و مراتع اردبیل زیر ذره‌بین ماموران یگان و دوربین‌های دیجیتال قرار دارد، افزود: دوربین‌های دیجیتال در مکان‌های خاص تعبیه شده که می‌تواند شعاع ۳۰ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش و حتی پلاک خودروی قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کند.

قلیزاده ادامه داد: همچنین برای حفاظت از منابع طبیعی نصب و خرید ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند پیشنهاد شده که به محض اختصاص، این دوربین‌ها در نقاط مختلف مراتع استان تعبیه خواهند شد.