ساری- رییس کل دادگستری مازندران از دستگیری فردی که با غصب عنوان و معرفی خود به عنوان کارمند نهادهای حفاظتی و امنیتی، اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از مردم در سطح کشور می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: حسب گزارش واصله از منابع موثق مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به‌عنوان کارمند حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، ضمن حضور در ادارات دولتی استان، اقدام به اخاذی از مردم می‌کند، مراتب در دستور کار مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران با تشریح اقدامات متهم، افزود: مشارالیه در بدو ورود به ادارات دولتی، با ارائه کارت شناسایی جعلی و همراه داشتن تجهیزات نظامی از جمله سلاح کمری، شوکر و دستبند، ضمن تهدید نسبت به اخاذی از مردم و افرادی که دارای پرونده در تشکیلات قضائی بودند، اقدام کرده است.

وی افزود: با رصد دقیق اطلاعاتی مأمورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران، اقدامات قانونی و استعلامات لازم، دستور قضائی جهت برخورد قانونی با نامبرده و شناسایی مرتبطان صادر و متهم و فرد همراه وی در یک عملیات پیچیده و ضربتی در مرکز استان مازندران دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: در بازرسی به‌عمل آمده از متهم، تعداد زیادی کارت شناسایی جعلی با عناوین مختلف مربوط به سازمان‌های امنیتی، انتظامی، قوه قضائیه، نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادها و ارگان‌های مهم کشف و نرم افزار صدور کارت در گوشی نامبرده مشاهده شد؛ ضمناً در بازرسی از منزل نامبرده نیز تعدادی مُهر، کارت خام مربوط به صدور مجوزِ حمل اسپری و شوکر، حکم مأموریت، اقلام دفاع شخصی غیرمجاز، البسه نظامی و بی سیم کشف و ضبط شد.

پوریانی خاطرنشان کرد: متهم با اتهاماتی از جمله جعل عنوان، استفاده از گاز اشک آور و شوکر، جعل اسناد دولتی، غصب عنوان و استفاده از اوراق مجعول، پس از تشکیل پرونده قضائی، با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: برخورد دستگاه قضائی استان با هرگونه فساد، جدی، قاطع و قانونی خواهد بود.