تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده افزود: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، عنوان داشت: همچنین از قلع و قمع ۱۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.

غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، توضیح داد: ضمن نصب ۱۵ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی همچنین یادآور شد: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توأمان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق کلیه چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بوده که همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها اذعان داشت: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، می‌توان به شناسایی ۲۶۲ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد.