اردبیل- رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: طرح «گفت آور» با همراهی نخبگان استان اردبیل در محورهای مختلف اجرایی می شود.

مهدی داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بنیاد نخبگان فعالیت خو را از سال ۹۰ در استان اردبیل آغاز کرده و با تشکیل کارگروه‌های مختلف و انجام فعالیت‌های مؤثر در حمایت و پشتیبانی از نخبگان استان در عرصه‌های مختلف سعی می‌کند تا حامی آنها باشد.

وی تصریح کرد: در چهار حوزه نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری تلاش مؤثری را بنیاد نخبگان استان آغاز کرده و انتظار می‌رود با حمایت و همراهی گروه‌های مختلف نخبگانی استان بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: جمعیت مورد حمایت بنیاد نخبگان دانش‌آموزان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، مخترعان و چهره‌های برتر قرآنی، ادبی، علمی و پژوهشی است که همواره مورد حمایت قرار گرفته و زمینه اجرای برنامه‌های متنوع را در همراهی جمعیت نخبگان شاهد و ناظر هستیم.

داوری افزود: طرح گفتاور در پنج محور شامل حوزه اقتصادی، امنیت غذایی، حکمرانی عقلانی، هوشمندسازی و پذیرش ایده‌های نو انجام می‌شود تا ما بتوانیم از ظرفیت محققان، پژوهشگران و نخبگان در توسعه برنامه‌های حمایتی در این بخش به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما از ایده‌های برتر در قالب این رویداد حمایت کرده و نسبت به معرفی برگزیدگان اقدام می‌کنیم تا در سطوح مختلف زمینه و بستر کار مؤثر و علمی، پژوهشی فراهم آید.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر است، قطعاً از طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و همچنین عملیاتی در این حوزه حمایت و همراهی‌های لازم انجام می‌شود تا ما بتوانیم به شکل مؤثر در این حوزه‌ها فرصت اشتغال و رونق تولید را فراهم کنیم.