سنندج_استاندار کردستان از اجرای ۱۸ پروژه صنعتی در زنجیره فولاد کردستان با ۶۳ همت سرمایه گذاری توسط بخش دولتی و خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در همایش دانشگاهی دافوس که در محل سالن اجتماعات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت یاد شهدای خدمت بویژه شهید آیت‌الله رئیسی، خدمت‌رسانی صادقانه به مردم و رفع مشکلات جامعه را مطالبه رئیس جمهور از مسئولان عنوان و اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در تحقق مطالبات مردم با تصمیمات جهادی پیشگام بود.

وی کردستان را سرشار از ظرفیت و موهبت‌های الهی برشمرد که بخشی از آن به برکت و همت دولت سیزدهم شکوفا شده و در مسیر توسعه قرار گرفته است.

استاندار کردستان در ادامه این همایش با اشاره به روند توسعه استان کردستان در حال حاضر و مقایسه آن با سال‌های گذشته در ابعاد اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ذخایر معدنی، کردستان را پنجمین استان معدنی کشور اعلام کرد و گفت: بدون شک استان کردستان و شهرستان قروه طلایی‌ترین نقطه کشور به دلیل ذخایر ارزشمند و فراوان طلا است.

وی از پیگیری و اجرای زنجیره فولاد استان با ۱۸ پروژه صنعتی خبر داد و گفت: حوزه فولاد با سرمایه‌گذاری ۶۳ همت توسط بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است که طی چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی کوشا در ادامه، کردستان را قطب کشاورزی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۳۷۰ هزار تُن گندم در این استان تولید شد که معادل ۱۰ درصد تولید گندم کشور است.

وی در زمینه گردشگری، استان کردستان را منطقه‌ای بکر و کم‌نظیر خواند و گفت: منطقه گردشگری اورامان زیبا در دنیا مشهور است و ثبت جهانی شده است و به تنهایی می‌تواند موجب توسعه صنعت گردشگری غرب کشور باشد.

استاندار کردستان نیروی انسانی بسیار مستعد و توانمند در کردستان در تمامی زمینه‌ها را از دیگر ظرفیت‌های ویژه این استان برشمرد و گفت: با نگاهی به این پتانسیل‌ها به واقع کردستان محروم نیست و اگر کم و کاستی در برخی شاخص‌ها وجود دارد باید با همت جهادی و تلاش مسئولان برطرف شود.

زارعی کوشا با گریزی به شرایط کنونی استان افزود: کردستان امروز هیچ نسبتی با کردستان دهه ۵۰ و ۶۰ و حتی ۷۰ ندارد و نظام در این استان سرمایه‌گذاری گسترده و خدمات زیادی به ویژه بعد از سفر مقام معظم رهبری انجام داده و به تعبیر من این سفر یک مقطع تاریخی در تاریخ کردستان است‌.

وی در ادامه به پیشرفت‌های استان در حوزه زیرساخت، آب، راه‌آهن، فرودگاه، کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات، کاهش شاخص بیکاری، اتمام طرح‌های چند سال برزمین مانده طی دوسال و نیم اخیر تاکنون اشاره کرد و آب گوارای شهر سنندج را که به دلیل بو و طعم نامناسب آن مشکل جدی مردم در دهه نود بود، هدیه رئیس جمهور شهید به مردم این شهر اعلام کرد.