داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکلات مردم با شعار دولت‌ها حل نمی‌شود، گفت: دولت‎‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی را حل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: علی رغم موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در برخی حوزه‌ها داشتیم، طبیعتاً امروز یکسری مشکلات داریم.

وی افزود: متأسفانه دولت‌هایی که آمدند نتوانستند مشکلات اقتصادی مردم و مشکلات نظارتی را حل کنند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: تقریباً همه دولت‌ها علی رغم شعارهای متفاوت در یک ایستگاه توقف کردند و آن ایستگاهی بود که شکاف طبقاتی افزایش پیدا کرد و مردم نسبت به معیشت و وضعیت اقتصادی خودشان ناراضی بودند.

وی افزود: ریشه مشکلات را در ساختار سیاسی و اداری کشور می‌بینم و تا زمانی که اصلاح نشود، تفاوتی پیدا نخواهد شد.

صباغیان تصریح کرد: ما مجموعه‌های قانونگذاری و اجرایی متفاوت داریم و هر کدام از آنان وظایفی دارند که متفاوت است و به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که باید اصلاح شود. اعتقاد دارم باید چرخ دنده‌ها را سر جای خودش قرار دهیم. ماشین همان است، اما چرخ‌دنده‌ها سر جای خودش نیست.

صباغیان گفت: اولویت اول من اصلاح ساختار اداری و سیاسی و قرار دادن چرخ دنده‌ها در جای خودش است. برای مثال، یکی از این اقدامات مدیریت واحد شهری است. همه باید متمرکز در یک مدیر شود و شهردار را مردم انتخاب کنند. فرمانداران و استانداران باید نمایندگان سیاسی دولت باشند.