زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: دولت چهاردهم باید دولت خدمت و بی‌حاشیه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و با بیان اینکه دولت چهاردهم، هشتم تیرماه با رأی مردم انتخاب خواهد شد، گفت: دولت چهاردهم باید دولت خدمت و بی حاشیه باشد تا کشور از گردنه خطیر مشکلات اقتصادی و معیشتی عبور کرده و به سمت قله‌های عدالت و پیشرفت حرکت کند.

وی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم و با بیان اینکه در کنار دولت، مجلس دوازدهم که وظیفه قانون‌گذاری و ریل‌گذاری را دارد، باید به منافع ملی توجه کرده و مظهر وفاق ملی باشد، افزود: مجلس دوازدهم و نمایندگان مجلس باید پیام راه‌گشای مقام معظم رهبری را منشور دوران نمایندگی خود قرار داده و نمایندگانی باشند که مصوبات آنان ضعف و مشکلات را برطرف کند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه شهید سلیمانی به عنوان سیدالشهدای مقاومت و شهید رئیسی به عنوان سیدالشهدای خدمت، دو حجت و راهنما پیش روی چشمان ما هستند، اظهار کرد: این دو شهید با زندگی مجاهدانه و خدمت به مردم تا پای جان و با اخلاص و خستگی‌ناپذیری و حضور در میدان، راه خدمت را به مردم و مسؤولان نشان دادند که مردم باید چنین مسوولانی را انتخاب و مسؤولان نیز تا پای جان خدمت کنند.

حسینی‌نسب با گرامی‌داشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری و با بیان اینکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی پس از ۱۰ سال رهبری در شب ۱۴ خرداد از دنیا رفتند، تصریح کرد: ارتحال امام خمینی (ره) یکی از حوادث سخت انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند که با ارتحال امام، انقلاب اسلامی دوام نخواهد داشت و با رفتن ایشان، انقلاب اسلامی نیز از بین خواهد رفت، خاطرنشان کرد: با انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی، نگرانی دوست‌داران انقلاب برطرف و توطئه‌ها و تحلیل‌های دشمنان نیز ناکام ماند و مقام معظم رهبری هم در دوران رهبری از خط امام پاسداری کرده است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد که مردم در پی بازداشت امام راحل خودجوش قیام کردند، عنوان کرد: حضور مردم در این سال‌ها درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و نماد وفاداری مردم به انقلاب اسلامی شده که آخرین آن تشییع پیکر باشکوه رئیس‌جمهور شهید است.

وی با بیان اینکه تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی یک تصمیم تاریخی است و کشورهایی مثل فرانسه و آلمان و حتی کشورهایی مثل اردن که در جمع سازش کاران با رژیم صهیونیستی قرار دارند، از این تصمیم حمایت کرده‌اند، یادآور شد: رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده اگر این حکم صادر شود، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم به ۱۲۴ کشور نمی‌توانند سفر کنند که این اقدام در کنار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی موجب انزوای غده سرطانی خواهد شد.

حسینی‌نسب با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم غزه و فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که با حمایت از مردم غزه در طرف درست تاریخ ایستاده و بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: نامه مقام معظم رهبری انگیزه و روحیه آنان را مضاعف خواهد کرد.