قزوین- امام جمعه آبیک گفت: نامه رهبری به دانشجویان غربی سران استکباری را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی روحانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر آبیک با توصیه به تقوای الهی در بیان مسائل نظام خانواده اظهار کرد: بر اساس بیانات علمای علم اخلاق آنهایی که از فرمان خدا اطاعت می کنند مطمئن باشند در مبارزه با نفس اماره پیروز هستند.‌

وی افزود: اگر در جهاد اکبر که مبارزه با نفس است پیروز شویم، در جهاد اصغر که مبارزه با دشمنان بیرون است نیز پیروز خواهیم شد و شهید آیت الله دکتر رئیسی اینگونه بود که در جهاد اکبر پیروز بود و در جهاد اصغر که همان مبارزه با دشمنان برونی می‌باشد نیز پیروز شد که اکنون گزارشات آن را می‌بینیم و می‌شنویم.

وی بیان کرد: در نظام خانواده و موضوع عفاف و حجاب یکی از موارد عفت چشم است که همان نگاه حلال، عفت در صدا رعایت در مقابل نامحرم و عفت در خوردن که رعایت در لقمه است و عفت در دست دادن که خیلی‌ها رعایت نمی‌کنند و بایستی رعایت محرم و نامحرم شود لازم است و این بی‌عفتی محض محسوب می شود.

امام جمعه آبیک اظهار کر: یکی از موارد دیگر عفت کلام می‌باشد و باید در گفتار مراعات و عفت زبان نیز یکی از موضوعات عفاف و حجاب در نظام خانواده است که باید مراقبت داشته باشیم.

خطیب جمعه آبیک افزود: محور ششم در میاحث نظام خانواده موضوع حیا در جامعه اسلامی است، مرد و زن بی‌حیا جامعه را فاسد می‌کنند لذا سفارش و دستور اکید اسلام است که مبادا در جامعه اسلامی بی‌حیایی رواج پیدا کند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: پس از اغتشاشات اخیر که بیش از یک سال از آن می‌گذرد برخی بی‌حیایی‌ها را تحمل کردیم اما نمی‌توان این بی‌حیایی در جامعه را بیش از این تحمل کرد و متاسفانه در برخی مجالس و محافل می‌بینیم برخی موارد بی‌حیایی مشاهده می‌شود که باید مراقبت ویژه صورت گیرد.

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از بیانات خود اظهار کرد: امسال غم ارتحال امام (ره) با غم مصیبت رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر رئیسی و همراهان شهید ایشان تلاقی پیدا کرد و هم ارتحال امام و هم شهادت خادم المله و خادم الرضا علیه السلام سنگین بود که با لطف خفیه الهی در ۸ تیر ماه ان شاءالله حضور گسترده عاشقان رئیس جمهور شهید را خواهیم دید.

خطیب جمعه شهرستان آبیک با تسلیت ارتحال حضرت امام رحمت الله علیه گفت: یک بار دیگر فرزندی از سلاله رسول خدا قیام کرد و بعد از ۱۴ قرن پر از فتنه، ظلم و ستم و سیاهی، پیروزی نصیب اسلام شد و لرزه بر نظام استکباری عالم انداخت، نظام کفر و استکباری به انزوا کشیده شدند و همه جای جهان سخن از اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: از سال ۴۲ تا امروز ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌های زمانه به مقابله با امام و حرکت امام برخاستند، البته سردمدار آنها آمریکا بود که امام به آن لقب شیطان بزرگ دادند و همه مخالفت‌های ها راه به جایی نبرده و کار به اینجا رسیده که حتی در دبیرستان‌های آمریکا پرچم فلسطین بالا برده می‌شود و این در حالیست که در سال ۴۲ حضرت امام خطر اسرائیل را به مسلمانان عالم گوشزد کرد.

امام جمعه آبیک در ادامه به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا اشاره کرد و افزود: نامه رهبری به دانشجویان غربی سران استکباری را به چالش کشیده است و می‌بینیم جبهه حق هر روز فاتحانه به پیش می‌رود و امید که این پیروزی‌ها به ظهور مهدی فاطمه منتهی بشود.

خطیب جمعه آبیک در ادامه با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است تاکید کرد: در حادثه اخیر به وضوح مشاهده کردیم که نقش ولی فقیه چگونه بود و در سخنرانی خویش اعلام کردند که هیچ خللی به مسائل کشور وارد نمی‌شود و مشکلی نیز پیش نیامد، امام (ره) نیز فرمودند که پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد و ما می‌بینیم هرچه پیروزی در امت اسلامی به دست آمده به برکت ولی فقیه است که آغازگر آن امام راحل می‌باشد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه تصریح کرد: همه از شهادت آیت الله رئیسی و هجران او آزرده خاطر هستیم و عده‌ای نیز اکنون در حال ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری هستند که در ۸ تیر باید ثابت کنیم و به شهید رئیسی بگوییم دولتی را برمی گزینیم که راه و خط و مشی او را خصوصاً در رابطه با جبهه مقاومت با اقتدار ادامه خواهد داد.

امام جمعه شهرستان آبیک در بخش دیگری از بیانات خود ضمن تبریک بابت آغاز مجلس جدید به نمایندگان جدید اظهار داشت: نمایندگان جدید رهنمود رهبری عزیز را نصب العین خود قرار دهند و همانگونه که فرمودند نزاع کردن معنا ندارد و مردم از شما خدمت می‌خواهند، به مردم خدمت کنند و رهنمودهای ایشان را نصب العین قرار بدهند.

وی افزود: در اوج مصیبت قرار داریم اما رسانه‌های داخلی و خارجی نامه رهبری معظم را در حمایت از مردم غزه و فلسطین منتشر می‌کنند که این معنا دارد.