بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای افزایش بهره‌وری و کارایی تخت‌های بیمارستانی، داشبورد سرویس مدیریت تخت‌های بیمارستانی و پایش بر خط تخت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر شکیب آزاد شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت تخت‌های بیمارستانی اقدامی جهت بهره‌وری و هزینه اثربخش کردن تخت‌های بیمارستانی در بخش‌ها است تا بیشترین ظرفیت تخت جهت ارائه خدمت به بیماران موجود باشد.

وی افزود: در مدیریت تخت‌های بیمارستانی، بخش‌هایی از بیمارستان که نیاز به حمایت از لحاظ تکمیل ظرفیت دارند و بخش‌هایی که می‌توانند این بخش‌ها را تحت پوشش قرار دهند مشخص می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقا هماهنگی بخش‌های مختلف بیمارستان باعث می‌شود بیماران تأخیر کمتری در درمان تجربه کنند و رضایتمندی بیماران افزایش یابد، همچنین بدون مدیریت صحیح تخت‌ها ریسک بستری مجدد و مرگ‌ومیر بیماران افزایش می‌یابد.

مسئول واحد فناوری اطلاعات سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: یکی از ملزومات اصلی جهت برنامه‌ریزی دقیق تخت‌های بیمارستانی، وجود داده‌های مرتبط با وضعیت تخت‌های بیمارستانی به صورت بر خط است.

دراهکی اضافه کرد: پایش و مدیریت پذیرش بیماران در مراکز درمانی و امکان رهگیری بیماران در سامانه سپاس وجود دارد که در این خصوص جلسات متعددی از سوی وزارت متبوع با این واحد جهت راه‌اندازی سریع‌تر داشبورد در حال برگزاری است.