یک تحلیلگر مسایل نظامی با اشاره به سانسور شدید اخبار تلفات اسرائیلی‌ها در جنگ غزه گفت که تعداد واقعی نظامیان کشته شده اسرائیل بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فائز الدویری تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد که ویدیوهای منتشر شده طی ۲۰ روز گذشته و تعداد خودروهای زرهی دشمن که در این مدت منهدم شده، دروغ پردازی‌های رژیم صهیونیستی در خصوص هلاکت نظامیان آنها را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که تلفات اسرائیلی‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌های این رژیم مطرح می‌کنند.

وی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص زخمی شدن ۱۲ هزار نظامی اسرائیلی که در شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم منتشر شده، گفت که منابع متعدد و معتبر دو ماه قبل اعلام کردند که تعداد تلفات ارتش اسرائیل بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر است.

الدویری با اشاره به نحوه سانسور اخبار در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش تلفات افراد دو تابعیتی و افراد ساکن در خارج از سرزمین‌های اشغالی و مزدوران و افراد دو تابعیتی داخل سرزمین‌های اشغالی را در آمار خود بیان نمی‌کند، علاوه بر اینکه آمار تلفات دروزی ها نیز در آمار رسمی اعلام نمی شود و تنها آماری به صورت رسمی اعلام می‌شود که خانواده آنها از دریافت غرامت امتناع می‌کنند.

وی در خصوص اوضاع رفح گفت که گرچه درگیری‌های میدانی به آرامی دنبال می‌شود، اما حملات موشکی و پهپادی همچنان به صورت گسترده وجود دارد وبخش‌های مهندسی اسرائیل نیز تلاش دارند تونل‌های مقاومت را در نزدیک مرزهای مصر تخریب کنند.