تبریز-مشاور معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت و الگوی کشت گفت: استان آذربایجان شرقی نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حسنی مقدم در حاشیه «کارگاه آموزشی الگوی کشت محصولات زراعی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال دومین سالی است که الگوی ملی کشت به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این ۲ سال اقدامات بسیار خوبی در بخش کشاورزی انجام شده و شبکه ای از کارشناسان و محققان در کل کشور ایجاد شده است و فرآیندها به مرور در حال اصلاح است تا خدماتی که به کشاورزان اختصاص پیدا می‌کند روز به روز بهتر شود و در نتیجه آن بهره وری تولید نیز افزایش پیدا کند و از منابع محدود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی میزان محصولات زراعی کشور را ۸۷ میلیون تن اعلام کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و الگوی کشت با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی الگوی کشت محصولات زراعی در آذربایجان شرقی با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان، مدیران ستادی، کارشناسان پهنه و محققان گفت: در این کارگاه توانستیم الگوی ملی کشت را به خوبی تبیین کنیم و اهداف و چالش‌ها را بررسی کردیم تا بتوانیم به نحو احسن الگوی ملی کشت را اجرا کنیم.

حسنی مقدم در خصوص عملکرد آذربایجان شرقی در خصوص اجرای الگوی ملی کشت گفت: در سال اول اجرای الگوی ملی کشت، آذربایجان شرقی بیش از ۹۹ درصد از الگو را اجرا کرد و در سال جاری نیز که گزارشات اولیه از اجرای الگوی ملی کشت آماده شده نشان می‌دهد وضعیت بسیار خوبی در این استان وجود دارد.