بیرجند- استاد حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سلیمانی از اساتید حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در مدرسه علمیه سفیران بیرجند که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار بیرجند، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیت و گروه‌های مختلف مردم حضور داشتند، گفت: امام (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود.

به گفته وی پیامبر (ص) که توانست در برابر ابوسفیان تا دندان مسلح پیروز شود، در سال هشتم هجری پی با امپراطور رم و پادشاهان آن زمان مکاتبه کرد و از آنها خواست که اسلام بیاورند.

به گفته وی در اوج ناباوری، اسلام بر جهان آن روز در سال‌های بعد پیروز شد و جهان اسلام شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ قیامش را آغاز کرد، گفته می‌شد که امام (ره) با تکیه بر چه چیزی دست به قیام زده است. اما امام (ره) توانست در سال ۱۳۵۷ نظام جمهوری اسلامی را در ایران ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز حماس و حزب الله لبنان با الگوگیری از ایران اسلامی در مقابل اسرائیل غاصب ایستادگی می‌کنند و دانشجویان آمریکایی و اروپایی هم برای مخالفت با اسرائیل و آمریکا قیام کرده‌اند.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: تمدن اسلامی هر چند در قرن پنجم و ششم هجری به اوج رسید اما اسلام ناب نبود و امام (ره) با پیروزی انقلاب دوباره اسلام ناب محمدی را زنده کرد.

به گفته وی در شرایط فعلی اسلام‌های قلابی پیدا شده‌اند و اسلام قلابی اسلام متحجران است که آمریکا را کدخدای جهان می‌دانند.

وی متذکر شد: امروز جریانی در کشور وجود دارد که در گام اول می‌گفت با وجود ولی فقیه، نیازی به مجتهد نیست و در گام‌های بعدی گفتند که نیازی به ولی فقیه نیست.
استاد حوزه قم در ادامه گفت: اسلام متحجران در صدر اسلام هر چند نتوانستند اسلام را از بین ببرد اما به آن ضربه سنگینی وارد کرد.

وی تاکید کرد: شهادت آیت الله رئیسی گفتمان اسلام ناب را یک بار دیگر احیا کرد و اجرا کننده اقتصاد مقاومتی و احیای کارخانه‌های تعطیل شده بود.

به گفته وی باید به کسی در انتخابات ریاست جمهوری رأی بدهیم که معتقد به اسلام ناب باشیم.

حجت الاسلام اسماعیلی خاطر نشان کرد: کسی با اسلام مرده کاری ندارد و دشمن با اسلام ناب کار دارد و معیار اصلی در این خصوص آن است که اگر جان و ناموس مسلمانان تحت سلطه دشمن باشد، اسلام ناب نیست بلکه اسلام آمریکایی است.

وی تصریح کرد: از نظر علمی باید رئیس جمهور با قانون کشور به خوبی آشنا و التزام به اسلام داشته باشد و توانمندی برای اداره امور داشته باشد و تقوی، ساده زیستی، پاسداری از فرهنگ اسلامی از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما آیت الله رئیسی را از دوستان نادان بهتر شناخته‌اند.

حجت الاسلام عارفی هم در ادامه این مراسم گفت: برگزاری این گونه مراسم تعظیم شعائر دین است.

وی با اشاره به این که مرحوم آیت الله عارفی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ این مراسم برگزار می‌کردند که با ارتحال امام (ره) این مراسم در ۱۴ خرداد برگزار می‌شود، افزود: امام (ره) با اخلاصی که داشت، توانست همه مردم را زیر پرچم اسلام جمع کند و باید تلاش کنیم که نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مردم عملی نشود.

وی تصریح کرد: نام آیت الله رئیسی برای همیشه در تاریخ جاودان شد و ما هم باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.