زنجان- رییس اداره حفاظت، مدیریت حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: بازدید مردم از موزه تاریخ طبیعی استان به مناسبت هفته محیط زیست تا ۲۲خردادماه رایگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز رستمی با بیان اینکه ۱۶ خردادماه به عنوان روز جهانی محیط زیست و ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، گفت: شعار هفته محیط زیست در سال ۱۴۰۳ «سهم من در تداوم حیات» تعیین شده است و علاقه مندان می‌توانند در این مدت از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح، بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و روز جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کنند.

وی، ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از موزه تاریخ طبیعی، گفت: این موزه در ابتدای جاده تبریز در پارک جنگلی ارم واقع شده است و نمونه تاکسیدرمی گونه‌های مختلف جانوری کشور در آنجا نگهداری می‌شود و نقش مهمی در آگاه سازی مردم نسبت به محیط زیست و اهمیت آن ایفا می‌کند.

رستمی گفت: موزه تاریخ طبیعی زنجان از لحاظ ساختمان و طبقه بندی نمونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌های جمع‌آوری شده یکی از موزه‌های طبیعی درخور توجه در سطح کشور است و غرفه‌های ایجاد شده در آن، اکوسیستم‌های متنوع استان را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: در این مرکز بیش از ۵۸ نمونه از پستانداران، ۱۰۳ نمونه از پرندگان، ۲۶ نمونه از خزندگان، ۱۷ نمونه انواع ماهیان و ۱۲۰ نمونه از حشرات مختلف جمع‌آوری و در معرض بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

رئیس اداره حفاظت، مدیریت حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از گونه‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان می‌توان به ۱۵ گونه گیاهی، ۳۸ گونه فسیل بی مهرگان، بیش از ۳۰ گونه فسیل گیاهان، ۷۶ گونه سنگ و کانی، ۱۹ گونه اسکلت و بالغ بر ۵۵ گونه از سایر بندپایان اشاره کرد.