زنجان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان از تبدیل بیش از ۸۴ درصد از شبکه‌های توزیع برق فشار ضعیف هوایی این استان از سیم مسی به کابل خودنگهدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام جوادی با بیان اینکه، استانداردسازی شبکه‌های توزیع، کاهش تلفات و جلوگیری از سرقت سیم‌های برق از اهداف اساسی اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار شبکه‌های توزیع برق است گفت: حجم کل شبکه‌های توزیع برق استان زنجان بیش از ۱۵ هزار کیلومتر است که از این میزان ۵۵۲۱ کیلومتر طول شبکه فشار ضعیف هوایی است که خوشبختانه به همت همکاران ۴۶۴۰ کیلومتر از سیم مسی به کابل خود نگهدار مجهز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان طول شبکه فشار ضعیف تبدیل شده از سیم مسی به کابل خود نگهدار در سال ۱۴۰۲ را ۴۶۱ کیلومتر عنوان کرد و افزود: پیش از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۴۱۷۹ کیلومتر از کل شبکه فشار ضعیف هوایی از سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده بود که به همت اکیپ‌های اجرایی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق در سطح استان پارسال میزان قابل توجهی از شبکه اصلاح و بهسازی شد.

جوادی گفت: با اجرای این طرح بزرگ توانستیم گام بلندی در ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکان برق در استان زنجان و کاهش تلفات شبکه برداریم و امید است بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ میزان تبدیل سیم به کابل شبکه‌های فشار ضعیف استان را به بیش از ۹۵ درصد برسانیم.

گفتنی‌است با اجرای این طرح در راستای حفاظت از تجهیزات فیزیکی شرکت، سرقت سیم‌های برق نیز از سوی سارقان خاتمه می‌یابد و نوسانات برق و اختلال در ارائه برق پایدار به مشترکان به حداقل می‌رسد.