ساری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی را با توجه به تنوع کشت در استان ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی مازندران با بیان اینکه دیگر روش کشت به صورت سنتی پاسخگوی نیاز کشور نیست، اظهار کرد: بازدهی کم و درآمد پایین کشت سنتی موجب شده است تا تولید کننده دیگر رغبتی برای تولید نداشته باشند.

وی توجه ویژه به راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در مازندران حاصلخیز و با تنوع کشت محصولات کشاورزی را ضروری دانست و افزود: راه اندازی واحدهای تولیدی مکانیزه به ویژه کشت گلخانه‌ای در بخش کشاورزی مورد تاکید و درحال اجرا است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران صدور مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی به ویژه بخش، کشاورزی را ضروری دانست و یادآورشد: راه اندازی واحدهای کشاورزی مکانیزه در زمین‌های کشاورزی موجب از بین رفتن زمین‌های حاصل‌خیر نخواهد شد بلکه ضریب تبدیل را افزایش خواهد داد.

توکلی با بیان اینکه حتی در کشورهایی که یارانه‌ها از مدت‌های قبل قطع شده بود یارانه در بخش‌های بهداشت، صنایع کشاورزی و آموزش قابل قطع نشد، تصریح کرد: توجه به این بخش‌ها به ویژه صنایع غذایی و کشاورزی در راستای امنیت غذایی جامعه است و حمایت آن برای دولت‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌ها در کارگروه زیربنایی با دقت بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخریب زمین‌ها به ویژه اراضی کشاورزی حاصلخیز، صدور مجوز برای واحدها، با رعایت حفظ یکپارچگی اراضی و توان اکولوژیک و نوع خاک انجام می‌شود.