بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: انتخابات صحنه آبروی انقلاب اسلامی است و مشارکت مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به‌ گزارش‬ خبرنگار مهر، حبیب الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: جمعه بعد جمعه می‌گذرد و اگر به بندگی و اطاعت پروردگار عالم سپری شود سبب نجات و عاقبت به خیری است اما اگر در سرازیری عمر قرار گرفتیم و به عمر گذشته نگاهی بیاندازیم و ببینیم که در پی کسب دنیا و مقام و شهوت بوده جز حسرت چیزی در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم ۱۴ خرداد ادامه داد: حضور گسترده و چند میلیونی در تشییع شهدای خدمت نشان از شعور سیاسی و بلوغ فکری مردم ایران اسلامی دارد. مردمی که در گردنه‌های سخت و بحران‌ها انقلاب خودشان را کمک کرده اند و دست برتر مردم در همه این سختی‌ها مشهود است.

پهلوزاده افزود: انتخابات پیش رو نیز یکی از مهمترین برهه‌های تاریخ انقلاب اسلامی است. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سه هفته آینده می‌تواند مثل سه سال گذشته دیپلماسی عزتمندانه و مقتدر در دنیا ایجاد کند که بیش از ۶۰ کشور جهان، از اتحادیه اروپا و حتی وزیر امورخارجه آمریکا این موضوع را تسلیت گفتند.

وی تاکید کرد: بعضی از مدعیان ریاست جمهوری خرج تشریفات آنها بیش از بعضی از طرح‌هایی بود که افتتاح می‌شد. مردم زیر تابوت شهیدی آمدند که فکر و ذکر و دغدغه او مردم بود؛ فکر و ذکر و دغدغه شهید آیت الله رئیسی تکریم و خدمت بود.

امام جمعه اهرم یادآور شد: همین‌افراد بودند که مساله خسارت بار برجام را به مذاکره با آمریکا گره زده بودند. این آقایان اعلام می‌کنند که «حاکمیت اقتصادی باید از قدرت سیاسی جدا شود».

وی بیان کرد: چرا در غرب حاکمیت اقتصادی در دست سیاستمداران باشد مشکلی ندارد اما در ایران بد است. یک دلیل بیشتر ندارد چون مبانی فکری شهید آیت الله رئیسی در تقابل با کدخداست در تقابل با فرهنگ غربی است.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: مردم هوشیار باشند در ایام انتخابات کسانی که به فرموده مقام معظم رهبری تهمت می‌زنند و لجن پراکنی می‌کنند و بدگویی می‌کنند رأی شما را ندزدند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که صحنه انتخابات که صحنه تبیین است تبدیل می‌کنند به صحنه تخریب نظام و تحریف آرمان‌ها و ارزشهای نظام، اینها نمی‌توانند در مقابل کدخدا دوام بیاورند و با یک تشر آمریکا به جای صیانت گرفتار خیانت می‌شوند.

پهلوزاده ادامه داد: کاندیدایی که به امر ولایت فقیه نباشد و ولایت فقیه را مانع ظهور می‌داند همچون سامری مبدا انحراف و طمع دشمن خواهد شد.

امام جمعه اهرم افزود: کاندیدایی که خوی اشرافی گری و تقدم خاندان بر مستمندان روش آنهاست نمی‌تواند امید محرومان عالم را برآورده کنند. انقلاب اسلامی امید همه محرومان عالم است کاندیدایی که مبنای فکر او رعایت حال قدرت‌های جهانی است نمی‌تواند بار این انقلاب را به مقصد برساند.

وی افزود: انتخابات صحنه آبروی انقلاب اسلامی است، باید کسی انتخاب شود که با سبک زندگی شهدایی بر آبروی نظام بیافزاید. مردم خوب می‌دانند کاندیدایی که با نیش و کنایه رقیب را از صحنه خارج می‌کند وقتی که رأی آورد با قانون و میدان دادن به آقازاده‌ها؛ مردم را هم از صحنه انقلاب خارج خواهد کرد همانطور که انجام دادند.