اقلید - امام جمعه اقلید، انتخابات را صحنه عزت و حماسه ملی دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقعیت خطرناک و حساسی هستیم و حفظ عزت و آبروی ملی در گرو انتخاباتی اخلاق‌محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان اقلید با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات که در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان داشت، گفت: در انتخابات سه موضوع بسیار برجسته آبروی ملی، تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی و حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها وجود دارد.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقعیت خطرناک و در محدوده حساسِ آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند که حفظ عزّت و آبروی ملی، در گروه انتخاباتی اخلاق‌محور است.

خطیب جمعه اقلید عنوان کرد: ای کاش قوانین انتخاباتی کشور نسبت به کلیدواژه آبروی ملی حساسیت بیشتری داشت و برای حفظ آبروی ملی از سوی نامزدها، تضمین اجرایی مقرر می‌کرد و نظارت در حوزه تأیید صلاحیت‌ها، تا روز انتخابات ادامه داشت تا برخی نامزدها برای به‌دست آوردن رأی بیشتر، در بازاریابی سیاسی خود، مرتکب آبروریزی ملی نشوند.

حجت الاسلام گشول در ادامه، تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی، را ضروری دانست و گفت: صحنه انتخابات در جمهوری اسلامی، که بر مدار آموزه‌های وحیانی حرکت می‌کند، صحنه رقابت برای خدمت است. ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفایی این سخن و منطق نورانی از سیدالشهدا علیه السلام است که فرمود: «خداوندا! تو می‌دانی که آنچه از جانب ما صورت می‌گیرد، نه به‌خاطر رغبت به حکومت، و نه برای ته‌مانده بی‌ارزش دنیا است؛ امّا می‌خواهیم که نشانه‌های دینت را آشکار کنیم و در شهرهایت، اصلاحگری نمائیم و بندگان ستم‌دیده‌ات در امنیت قرار بگیرند و به واجبات و سنّت‌ها و احکام تو عمل شود».