بوشهر- مدیر عامل برق استان بوشهر با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق گفت: با همراهی شهروندان بوشهری در مدیریت مصرف برق گذر از پیک بار تابستان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حشمتی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با سیاست گذاری‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر و همکاری آحاد جامعه یکی از مهمترین رسالت‌های دولت شهید خدمت آیت الله رئیسی که همان عدم اعمال خاموشی خاصه به بخش خانگی در دو سال گذشته بود تحقق یافت.

مدیر عامل برق استان بوشهر بیان کرد: افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوای استان در چند روز اخیر باعث افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق در استان بوشهر به میزان ۲۲۵ مگا وات شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای مشابه هفته قبل مصرف استان کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است تصریح کرد: افزایش ناگهانی دما پیک بار استان را به هزار و ۷۲۸ مگا وات رسانید.

حشمتی تصریح کرد: هم استانی‌های بوشهری با رعایت مدیریت مصرف در ساعات اوج بار شبکه برق از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و کاهش دمای کولر به ۲۴ درجه می‌توانند علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی به تولید نیز کمک شایانی کنند و خادمان خود را در صنعت برق استان یاری رسانند.

حشمتی عنوان کرد: همشهریان می‌توانند با نصب اپلیکیشن با انرژی علاوه بر دریافت محتواهای مدیریت مصرف برق با کاهش مصرف از هزاران جوایز نفیس بهره مند شوند.