بندرعباس -دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان از پیش بینی ۱۴۴۹ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد خجسته با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اعضای ستاد انتخابات استان تاکنون مشغول فرآیند تعیین شعب اخذ رأی بودند که بر این اساس ۱۴۴۹ شعبه اخذ رأی برای کل استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از مجموع شعب تعیین شده ۶۴۲ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه مرکز استان، ۲۶۵ شعبه برای غرب هرمزگان و ۵۴۲ شعبه نیز برای اخذ رأی مردم شرق استان است.

دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: انتخابات در استان هرمزگان به شکل نیمه مکانیزه برگزار خواهد شد بدین شکل که احراز هویت مراجعه کنندگان به شعب به صورت الکترونیکی و اخذ رأی به صورت دستی خواهد بود.

خجسته عنوان‌کرد: توزیع دستگاه‌های احراز هویت در استان هرمزگان آغاز شده است که به ازای هر شعبه یک دستگاه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از اخلال احتمالی در فرآیند رأی گیری به واسطه امکان خرابی دستگاه‌ها ۱۰ درصد دستگاه مازاد نیز تأمین شده است که در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به تمدید بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان خاطرنشان‌کرد: برگزاری اجتماعات تبلیغاتی از سوی نامزدها یا طرفدارانشان برابر قانون تخلف به شمار می‌آید و رصد دقیق نیز در این حوزه در حال انجام است.