بندرعباس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به وجود گرد و غبار در هوای استان هرمزگان و امکان تشدید آن از مردم خواست تا از تردد غیر ضرور در خیابان‌ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده در جلسه فوق‌العاده کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار، با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی و غالب شدن گرد و غبار در استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید به صورت ویژه برای پاسخ به مخاطره گرد و غبار پای کار باشند و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم استفاده شود.

وی با تأکید بر صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزایش تند باد لحظه‌ای، افزود: پدیده گرد و غبار در ساعات عصرگاهی نیز وجود دارد و با تاریک شدن هوا و کاهش بیشتر دید رعایت نکات ایمنی در رانندگی شهری ضرورت دارد و لازم است شهروندان به ویژه افراد آسیب‌پذیر تا حد امکان از تردد در سطح خیابان‌ها خودداری کنند.

دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی ادامه داد: در شرایط تشدید پدیده گرد غبار تقویت این پدیده به همراه مه صبحگاهی دور از انتظار نخواهد بود.