کرمانشاه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: ترویج سنت حسنه ازدواج در بین جوانان تکلیف شرعی همگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری شامگاه شنبه در جشن پیوندهای آسمانی ویژه کارکنان وظیفه یگان‌های نزاجا در استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در دین اسلام خانواده اساسی‌ترین و طبیعی‌ترین نیاز انسان محسوب می‌شود.

وی به جایگاه رفیع خانواده در دین مبین اسلام و نقش آن در سالم سازی جامعه اشاره کرد و افزود: در صورتی‌که کانون خانواده از سلامت لازم برخوردار باشد اکثر مشکلات زندگی روزانه انسان‌ها در آن برطرف می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا ترویج سنت حسنه ازدواج در بین جوانان را تکلیف شرعی همگان دانست و گفت: نیروی زمینی ارتش در قالب طرح‌های لبیک به ویژه "لبیک ۲۲" که به عنوان پرچمداران گام دوم انقلاب نامگذاری شده است با حمایت از سربازان متأهل گام‌های بسیار خوب و اثربخشی در ایجاد انگیزه، امید آفرینی و مهیا نمودن زمینه ازدواج برای جوانان برداشته است.

طاهری فراهم کردن زمینه‌های تسهیل در امر ازدواج جوانان را یک ضرورت دانست و ادامه داد: ترویج سنت حسنه ازدواج که مورد تأکید و توصیه خداوند، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان بوده است، از طریق ساده کردن شرایط ازدواج و سهل‌گیری بر جوانان میسر می‌شود.

وی در ادامه سخنانش به تهاجم فرهنگی غرب علیه بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: زندگی مجردی و آنچه در غرب امروز به عنوان زندگی سفید خوانده می‌شود نشان از دوری فرهنگ بیگانه و غربی با کارکرد اصلی خانواده به عنوان مهد تربیت و کانون پرورش است.

امیر طاهری خاطر نشان کرد: در فرهنگ بی‌بند و بار غرب، کانون خانواده از هم متلاشی است و امروز غرب با انواع شبکه‌ها و رسانه‌ها، به دنبال ترویج فرهنگِ بی‌فرهنگ خود در میان دیگر جوامع و مخصوصاً جوامع اسلامی است.

وی تصریح کرد: غرب در تلاش است تا با جریان‌سازی و فرهنگ غربی بنیان خانواده را هدف قرار دهد، لذا بایستی با ایجاد ساز و کارهای تربیتی و آگاهی بخشی در سطح جامعه نسبت به مصون‌سازی خانواده اقدام کنیم تا از نفوذ فرهنگ غربی جلوگیری به عمل آید.

گفتنی است، در پایان این مراسم علاوه بر لوح تقدیر، تعداد هفت عدد یخچال فریزر از طرف نیروی زمینی ارتش به کارکنان وظیفه نوعروس اهدا شد.