دومین جلسه قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی با حضور اعضای قرارگاه با موضوع برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته تأکید کرد که برنامه ریزی برای اربعین باید شامل سه مرحله قبل، حین و پس از اربعین باشد.

وی افزود: مجموعه برنامه های تمهیدی که بتواند فضای دانشگاه‌ها را اربعینی کند باید توسط دانشجویان طراحی شود. ایجاد موکب های دانشگاهی، اجرای برنامه های نذر اربعین، جلسات تبیینی و ... می تواند دانشجویان را برای اعزام آماده کند.

جعفرپور ادامه داد: در حین ایام اربعین برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری مراسم عزاداری، گفتگوهای کوتاه و تجمعات دانشجویان جهان اسلام در کربلا و نجف می تواند مفید باشد.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری سوگواره های دانشگاهی و اجرای برنامه های ادبی و هنری که می تواند امتداد اربعین در محیط های دانشگاهی باشد را زمینه ساز توسعه و تداوم و تقویت فرهنگ اربعین در دانشگاهیان دانست.

وی گفت: با اشاره به مزیت دانشگاه و دانشگاهیان نسبت به بقیه اقشار، تاکید کرد دانشگاهیان باید در زمینه اربعین پژوهی و برگزاری همایش های اربعینی پیشگام باشند.