اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی هوای بارانی و خنک تا آخر هفته در اردبیل ماندگار خواهد بود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی همچنان تا آخر هفته جاری در شمال غرب کشور و استان اردبیل ناپایدار و آسمان استان غالباً نیمه ابری خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های فصلی و محلی در بعضی از ساعات شبانه روز به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب ضمن افزایش ابر، بارش باران با شدت و ضعف گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق توأم با تندباد موقتی و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از این رو با تاکید بر هشدارهای صادره هواشناسی، طی این هفته رخداد مخاطرات جوی از قبیل سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک، آب‌گرفتگی معابر عمومی و اصابت صاعقه در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

کوهی با تاکید بر انجام تمهیدات لازم و اطلاع رسانی به کاربران جهت جلوگیری از خسارات احتمالی خاطرنشان کرد: به دلیل حاکمیت پرفشار سطح زمین در منطقه، وزش باد غالباً از سمت شمال شرقی تا شرقی با سرعت ملایم تا متوسط خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین خنکی نسبی هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه در ساعات شبانه و اوایل صبح تا آخر هفته جاری تداوم خواهد داشت.