بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف و توقیف محموله‌های کالای قاچاق در این استان خبر داد.

سردار حیدر سوسنی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو وانت نیسان آبی رنگ در استان همجوار و ورود سارق به شهرستان دشتستان، مأموران این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار داده و طرح مهار همزمان به اجرا در آمد.

وی افزود: در این رابطه با اجرای طرح مهار و با تقویت گشت‌های انتظامی و کنترل مبادی ورودی شهرستان، مأموران ایست و بازرسی شهید صلاحی خودروی مسروقه را رؤیت و طی یک عملیات پلیسی نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: خودروی سرقتی قبل هرگونه خرابکاری در ورودی حوزه شهرستان توقیف و ۲ نفر سارق نیز در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف ۵ دستگاه موتورسیکلت قاچاق

سردار سوسنی با اشاره به کشف و توقیف پنج دستگاه موتورسیکلت اضافه کرد: در اجرای ارتقا امنیت اجتماعی مأموران انتظامی شهرستان دشتستان در یک اقدام هوشمندانه موفق به شناسایی پنج دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق شدند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی در محل از قبل شناسایی شده حاضر و به صورت همزمان از پنج باب منزل مسکونی بازرسی به عمل آورده که پنج دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق کشف و به مقر انتظامی منتقل شد.

سردار سوسنی به بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های توقیفی را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط پنج نفر نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به ممنوعیت تردد چنین موتورسیکلت‌هایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی به صورت جدی و با قاطعیت با متخلفین و قانون شکنان برخورد خواهند کرد.

توقیف ۶ دستگاه خودرو شوتی

وی گفت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و از آنجایی که قاچاق کالا باعث اخلال در نظام اقتصادی به کشور می‌شود، در همین راستا مأمورین انتظامی شهرستان دیلم پس از مشاهده کاروان خودروهای حامل کالای قاچاق با استفاده از شگردهای خاص پلیسی اقدام به توقیف ۶ دستگاه خودرو سواری شوتی می‌کند.

سوسنی افزود: در بازرسی از خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق از قبیل پارچه، لوازم جانبی کولر گازی، انواع لوازم آشپزخانه، انواع پوشاک، انواع فندک، کولر گازی و … کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا تعداد ۶ نفر متهم دستگیر، پرونده قضائی تشکیل و به مقامات ذی صلاح ارجاع شد.