اصفهان - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت :۴۵ درصد از ورودی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، دانشجو و یا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مصلحی صبح دوشنبه درجلسه افتتاح مرکز TMC در مرکز آموزش عالی شهرضا اظهار کرد: رشته‌های دانشگاهی و آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای می بایست متناسب با بازار کار طراحی گردد که ما در قالب مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) شعبه ای از فنی و حرفه ای در درون دانشگاه ایجاد می‌کنیم و هر خدمتی که ما در فنی و حرفه ای اعم از آموزشهای مهارتی، ارتقا مهارت، مشاوره آزمون، ارزشیابی و صدور گواهینامه داریم را در این مرکز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در بین جوانان بخصوص دانشجویان گفت: برآیند جدی بین آموزش پرورش و آموزش عالی وجود ندارد و روش های آموزشی موجود اشتباه است که ما باید در راستای کمک به دونهاد آموزشی کشور قدم برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با انتقاد از کارآیی نامطلوب فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت بدون آموزش های تخصصی افزود: ارتباط بین آموزش و پرورش و آموزش عالی و فنی و حرفه ای می بایست برآیندی شکل دهد که خروجی و بهره وری خوبی را به جامعه صنعتی کشور ارائه دهد.

وی با اشاره به رویکرد آموزش فنی و حرفه ای در حرفه ها، مشاغل و رشته هایی مورد نیاز کار گفت: درصدد هستیم که با همکاری دانشگاه بر روی مشاغل نو و خوش آتیه تمرکز کنیم.

مصلحی تصریح کرد: دانشجویانی که دارای مهارت هستند می توانند در آزمون های ادواری و آزاد ما شرکت و مدرک بین المللی آموزش فنی و حرفه ای را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان افزود: ۴۵ درصد از ورودی مراکز فنی و حرفه ای ما دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاهی است و مدارک ما قابل ترجمه و استفاده در کشورهای جهان است.

وی هدف مراکز آموزش فنی و حرفه ای را پشتیباتی از صنعت و ورود عملی آموزش در کف بازار کار دانست و افزود: دونوع آموزش متنوع در این سازمان ارائه می‌شود ازجمله آموزش دوگانه سیستم که متقاضی بعد از آموزش مختصر ۳۰ درصدی در فنی و حرفه ای و ۷۰ درصدی در صنعت مهارت لازم را کسب و گواهی دریافت می‌کند و روش دوم آموزش که ۵۵ درصد بازار کار را پوشش داده است آموزش در محیط کار واقعی است که متقاضی در محل کار واقعی در کنار کارفرما آموزش می‌بیند و گواهی را دریافت می‌کند.