قوچان - مدیر اداره آب و فاضلاب قوچان گفت: طرح ایجاد فاضلاب مسکن مهر قوچان که در دولت سیزدهم کلید خورد هم‌اکنون در مرحله نصب انشعابات قرار داشته و تا انتهای خردادماه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد سعادتی صبح دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن فرمانداری قوچان با اشاره به اینکه قریب به ۵۰ درصد آب شرب قوچان از سد تبارک تأمین می‌شود اظهار کرد: با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای و مسئولین این شهرستان خط جدید انتقال آب از سد تبارک به تصفیه‌خانه شهری متصل شده و در حال حاضر حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب به این تصفیه‌خانه می‌رسد.

مدیر اداره آب و فاضلاب قوچان از اجرای ۱۰ کیلومتر اصلاح شبکه شهری خبر داد و افزود: طرح ایجاد فاضلاب مسکن مهر قوچان که در دولت سیزدهم کلید خورد هم‌اکنون در مرحله نصب انشعابات قرار داشته و تا انتهای خردادماه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اجرای اقدامات حوزه روستایی بیان کرد: برای روستاهای عمارت، گوجه، مجتمع فرخان علیا، گزل‌آباد، داغیان، آبشوری، بردر، این چه‌ها، فرخان راه، فرخان سفلی، ناوخ، فیلاب، خلکانلو و مجتمع حاج نصیر چاه آب حفر و وارد مدار شده است که در این حوزه مشکلات مردم تا حدود زیادی مرتفع شد.

سعادتی بابیان اینکه در روستاهای سلیم‌آباد، گوگانلو، دربندی، یساقی و داوودلی توسط بنیاد برکت حاج ابراهیمی چاه حفر شده است گفت: روستای زوخانو با قرارگیری در نزدیکی سد تبارک از نعمت آب شرب برخوردار نبود که در حال حاضر با حفر چاه و اجرای خط انتقال و احداث مخزن اهالی از نعمت آب برخوردار شدند.

مدیر اداره آب و فاضلاب قوچان حفر چاه در دره عمارت را که در این دولت در حال انجام است را موجب بهره‌مندی ۱۱ روستا از نعمت آب شرب دانست و خاطرنشان کرد: برای مشکل آب روستاهای سهل‌آباد و اندرزی نیز ایجاد ۸.۵ کیلومتر خط انتقال آب در دستور کار قرار داشته که با تأمین برق موردنیاز تا یک ماه آینده وارد مدار می‌شود.

وی از آب‌رسانی به ۶۰ روستای این شهرستان به‌وسیله تانکر خبر داد و تصریح کرد: ساخت مجتمع آب‌رسانی یوسفخان و مجتمع ددانلو در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داشته اما برای مجتمع شفیع تنش‌هایی وجود دارد که اگر مسئله مرتفع شود این آمادگی برای آب و فاضلاب وجود داشته تا آب این مجتمع از سهل‌آباد تأمین شود.

سعادتی یادآور شد: احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی مجتمع دوغایی و ایجاد ۶ حلقه چاه برای شهر قوچان به همراه ایجاد مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی از دیگر اقدامات آب و فاضلاب در حوزه شهری و روستایی است.