بوشهر- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از اول تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه ۶۵۰ پایگاه آموزشی تابستانی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حق‌دوست ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تکلیف تابستانی با اهداف تکریم یاد و خاطر شهدای خدمت، ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی جهادی و دلسوز و تربیت نسل متفکر و دغدغه‌مند تدوین شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در طرح تابستانی ادامه داد: طرح تکلیف تابستانی از ابتدای تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه در سراسر استان بوشهر در قالب ۶۵۰ پایگاه تابستانی اجرایی خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر ظرفیت حضور دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها را ۵۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها در قالب ۱۰ برنامه بر اساس سند تحول بنیادین، در رشته‌های مختلف تعلیم و تربیت، اعتقادی، عبادی، اخلاقی، هنری، مهارتی، زیبا شناختی، زیستی بدنی، اقتصادی و حرفه‌ای، اجتماعی، سیاسی، علمی و فناورانه برنامه‌ریزی شده است.

حق‌دوست ادامه داد: در این راستا ۲۷ کانون فرهنگی تربیتی، ۲۵ کانون ورزش سالنی، ۲۲ دارالقرآن، ۱۹ مرکز مشاوره و خدمات درمانی و ۱۴ کار ویژه در قالب اردوهای تربیتی، راهیان پیشرفت و اعزام به اماکن زیارتی فعال شده است.

وی همکاری فرهنگیان در طرح تکلیف تابستانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این طرح از همکاران علاقه‌مند و توانا در بخش‌های گوناگون به‌صورت سازمان یافته دعوت می‌شود و در این راستا ظرفیت‌های کاری احصا و در معرض توان نیروهای جهادی قرار خواهد گرفت.

حق‌دوست با بیان اینکه در طرح تکلیف تابستانی از تمام ظرفیت‌های فیزیکی، تجهیزاتی و انسانی مدارس دارالقرآن‌ها کانون‌های فرهنگی تربیتی مجتمع‌های ورزشی و غیره کمک گرفته می‌شود، گفت: در طرح تکلیف تابستانی هر معلم یا مربی در هفته ۴ ساعت به‌صورت جهادی فعالیتی را به حداقل ۱۰ دانش‌آموز ارائه می‌دهد.

وی ارائه خدمات لازم به دانش‌آموزان را از جمله ویژگی این طرح دانست و اضافه کرد: فعالیت معلم و مربی با دانش‌آموز با توجه به هماهنگی صورت گرفته در قالب کلاس خصوصی، مجانی است و همچنین مشاوره‌های رایگان آموزش‌های فرهنگی قرآن هنری در مکان مشخص یا به شکل بر خط اجرایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در این طرح از دانش‌آموزان متخصص نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در طرح تکلیف تابستانی از دانش‌آموزان توانمند در عرصه‌های مختلف برای کمک به هم شاگردی‌های خود در سطوح پایین‌تر نیز بهره‌برداری می‌شود.