سنندج_مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: پویش چله خدمت به نیابت از شهدای خدمت در استان راه اندازی شد.

حجت الاسلام برومند رازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌اندازی پویش چله خدمت در کردستان اظهار کرد: این پویش به نیابت از شهدای خدمت در استان آغاز به کار کرده است.

وی بیان کرد: براساس این پویش هرکس با هر مهارت و تخصصی می‌تواند در این پویش ملی نذر خدمت تا چهلم شهدای خدمت شرکت کند.

وی تصریح کرد: این پویش در استان در قالب ارائه خدمات مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی و درمانی فعالیت دارد.

حجت الاسلام رازیانی به خدمات اجتماعی این پویش بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی توسط معلمین و دانش آموزان برتر، تقدیم جزوات و کتب آموزشی سال‌های قبل به افرادی که نیاز دارند، دوخت چادر رایگان، برپایی مواکب در محلات و مساجد شب‌های جمعه، اهدا خون از جمله خدمات اجتماعی این پویش محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به خدمات اقتصادی پویش چله خدمت اشاره کرد و یادآور شد: قربانی گوسفند و اهدا گوشت به نیازمندان، کنارگذاشتن صدقات روزانه برای کمک به نیازمندان، راه اندازی دیوار مهربانی، اهدا چادرهای نو رنگی به مساجد، کمک رسانی در تدارک سیسمونی و جهیزیه ساده با همراهی خیرین و مساجد محله، صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز از جمله این خدمات است.

وی اذعان کرد: برپایی محافل قرآنی در مساجد، ختم صلوات‌های گروهی، قرائت روزانه زیارتنامه یا سایر ادعیه، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز از جمله خدمات قرآنی و معرفتی پویش چله خدمت در استان به شمار می‌رود.

رازیانی خدمات بهداشتی و پزشکی پویش را شامل مشاوره رایگان فرزندآوری توسط کارشناسان بهداشت، برپایی. میز خدمت پزشکان عمومی در مراکز عمومی مانند کنترل قد و وزن و فشارخون، خرید نسخه درمانی سالمندان همسایگان و نزدیکان، همراهی با بیماران جهت مراجعه به پزشک در صورت نداشتن مراقب و همراه و عیادت و دلجویی از بیمارانی که ماه‌ها بستری شده‌اند با تیم شبکه محلی مسجد و غیره اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند خدمت جهادی را روایت کنند و آثار خود را در قالب گزارش و مصاحبه‌های مردمی، متن، کلیپ ، پوستر و شعر به نشانی @BanovanKurdistanدر پیام رسان ایتا ارسال نمائید.