سمنان- مدیرکل ثبت احوال سمنان با بیان اینکه اتاق رصد وضعیت جمعیت در این استان راه اندازی شد، گفت: انتشار وقایع حیاتی در ۵۰ شاخص جمعیتی رسالت این اتاق وضعیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قندالی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ثبت احوال سمنان با بیان اینکه اتاق رصد وضعیت جمعیت در سمنان راه اندازی شد، تاکید کرد: در این اتاق به بررسی و رصد وضعیت شاخص‌های جمعیتی از جمله ولادت و همچنین ازدواج و طلاق و … پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه انتشار وقایع حیاتی در ۵۰ شاخص جمعیتی از جمله اقدامات این اتاق رصد است، تاکید کرد: آمار ثبت وقایع حیاتی درج شده در یک نرم افزار از این پس صورت خواهد گرفت تا بتوان آن را تحلیل کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه این آمارهای احصا شده در اختیار محققان، پژوهشگران، کارشناسان آمار و علوم اجتماعی قرار می‌گیرد، بیان کرد: ثبت ۵۰ شاخص آماری در اتاق رصد وضعیت جمعیت به ما کمک می‌کند تا تصویر درستی از وضعیت آماری استان داشته باشیم.

قندالی درباره نحوه انتشار آمار داده‌ها همچنین توضیح داد: از این پس با راه اندازی اتاق رصد، آمار مربوط به ولادت، فوت، طلاق و ازدواج و مقایسه آن با سایر استان‌ها در پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال در دسترس عموم است.