کسری بودجه رژیم صهیونیستی در ماه مه جاری به ۷.۲ درصد افزایش یافت و رسانه های این رژیم از «سال مالی سخت و داده‌های اقتصادی نگران‌کننده» در پی جنگ غزه سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، داده‌های منتشر شده از سوی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که کسری بودجه این رژیم در ماه مه جاری ۷.۲ درصد افزایش یافته، در حالی که کسری مورد انتظار تنها ۶.۶ درصد بوده است که کابینه نتانیاهو و کنست آن را به عنوان بخشی از قانون بودجه تصویب کرده‌اند.

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» با اشاره به داده‌های اقتصادی نگران‌کننده که توسط وزارت دارایی رژیم اشغالگر منتشر شده، از «سال مالی سخت» برای این رژیم خبر داده است.

بر اساس این داده‌ها، کسری بودجه اسرائیل ۰.۳ درصد افزایش یافته است در حالی که کسری انباشته در ۱۲ ماه گذشته در حدود ۷.۲ درصد تولید باقی مانده است.

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود افزوده است که کسری ماهانه بودجه رژیم صهیونیستی حدود ۱۰ میلیارد «شکل» بوده است، رقمی که بر اساس آنچه این پایگاه خبری توضیح داده، مبالغی به ارزش ۴.۸ میلیارد شکل را که به‌علت عید یهودیان به تعویق افتاده است، شامل نمی شود.

طبق گزارش مذکور، کسری بودجه رژیم صهیونیستی بدون احتساب تعویق مالیاتی در مقایسه با ماه مه سال گذشته که با کسری حدود ۴.۵ میلیارد «شکل» به پایان رسید، ۱۴.۸ میلیارد «شکل» برآورد شده است و داده‌های مالی نشان می‌دهد که کسری در سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد در تولید رسیده است، در حالی که برنامه ریزی شده بود که به ۰.۹ درصد برسد. کسری جدید برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۴ نیز در مقایسه با برنامه اولیه که به دنبال رسیدن به ۰.۸ درصد بود، به طور قابل توجهی به ۶.۶ درصد افزایش یافت.

همچنین داده‌های مالی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی قبلاً متعهد شده بود در سال ۲۰۲۵ مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیارد «شکل» هزینه کند، در حالی که حداکثر منابع مالی در دسترس برای هزینه‌های این رژیم مبلغی حدود ۵۴۵ میلیارد «شکل» است.

بر اساس پیش‌بینی‌های پایگاه صهیونیستی والا، در سال ۲۰۲۶، کابینه اسرائیل باید ۶۱۵ میلیارد شکل هزینه کند، در حالی که حداکثر مبلغ مالی در دسترس ۵۶۹.۸ میلیارد شکل است. همچنین تعهدات مالی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۷ به ۶۳۴.۳ میلیارد شکل می رسد در حالی که حداکثر منابع مالی موجود ۵۹۰.۴ میلیارد شکل خواهد بود.