مشهد- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه و هشدار سطح زرد از وقوع بارش‌های رگباری از عصر امروز (چهارشنبه) در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی از عصر امروز تأثیر امواج ناپایدار جوی همراه با جریانات مرطوب شمالی باعث افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در پاره‌ای از نقاط با احتمال بارش تگرگ، آب گرفتگی و ایجاد رواناب در سطح استان بویژه نیمه شمالی و نیمه غربی خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین تا اوایل هفته آینده مطابق تحلیل مدل‌ها و پیش‌بینی‌های اعلام شده بر شدت وزش باد نسبت به روزهای گذشته در سطح استان خراسان رضوی افزوده خواهد شد، به طوری که در نیمه جنوبی، نوار شرقی و برخی از نواحی غرب خراسان رضوی همراه با طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

در توصیف این سامانه و اثر مخاطره آمیز آن وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، آب گرفتگی، روان آب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه شمالی و غربی استان؛ وزش باد شدید در برخی از نقاط طوفان گردوخاک همراه با بروز خسارت به ویژه نیمه جنوبی، شرقی و برخی از نواحی غربی استان و کاهش کیفیت هوا با توجه به جهت جریانات و انتقال ذرات گردو غبار آمده است.

همچنین در این اطلاعیه ضمن تاکید بر عدم فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص با توجه به کاهش کیفیت هوا توصیه شده است، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچنین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در نیمه شمالی و نیمه غربی استان خودداری شود.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین در نظر گرفتن سایر تمهیدات در راستای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد از دیگر نکات مورد تاکید در این اطلاعیه است.