سنندج_ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: با شروع بکار دولت سیزدهم، از خرداد ۱۴۰۰ تاکنون ۷ هزار و ۶۷۶ مسکن روستایی در قالب نهضت مسکن ملی ساخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی صبح پنج‌شنبه در شورای مسکن کردستان اظهار کرد: بنیاد مسکن در حوزه مسکن روستایی با شروع بکار دولت سیزدهم، از خرداد ۱۴۰۰ تاکنون ۷ هزار و ۶۷۶ مسکن روستایی در قالب نهضت مسکن ملی ساخته است.

وی افزود: از سهمیه پنج هزار واحدی شهری نیز ۲ هزار و ۴۴ واحد عقد قرارداد شده و ۲ هزار و۱۰۰ مورد در فرآیند اجرایی شدن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ساخت مسکن در روستاها را گامی برای بازگشت معکوس روستاها دانست و گفت: تأمین ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی وظیفه بنیاد مسکن است که شش هزار قطعه تأمین شد و به اطلاع متقاضیان رسیده است اما استقبال از سوی روستاییان به دلیل کم بودن ارزش زمین در روستاهای دور دست انجام نمی‌شود.

رسولی اضافه کرد: برای بیش از هفت هزار متقاضی پیامک ارسال شد که فقط ۸۹۵ نفر رضایت داشتند در اراضی شش هزار قطعه سکونت یابند.

وی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با مسکن و شهرسازی برگزار شد، اراضی روستاهای پایین شهر را بررسی و در نهایت ۵۳ هکتار اراضی شناسایی شد که ۲۷ هکتار آن بزودی تحویل داده می‌شود تا زمینه سکونت روستاییان در روستاها را فراهم کند.