مشهد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همراهی و معیت با امام و ماندن با ایشان یک آزمون و ماده امتحانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی عصر پنجشنبه در مراسم شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: امام باقر علیه السلام در روایتی همراهی با امام زمان را تاکید و می‌فرماید: مهدی موعود که از ماست غیبت طولانی خواهد داشت به طوری که شیعیان برای پیدا کردنش زمین و زمان را می‌گردند آگاه باشید که هر کس بر آئین خود استوار بماند و در اثر طول غیبت دلش را قساوت نگیرد، روز قیامت در کنار من خواهد بود «فهو معی فی درجتی یوم القیامة».

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: معیت و همراهی مهم است و سرفصل مهمی در متون دینی دارد و هر فردی بخواهد در این زمینه پژوهش کند، مطالب بسیار مفیدی برای پژوهش و تبلیغ و سخنرانی وجود دارد.

وی بیان کرد: معیت در روایات و ادعیه ذکر شده و برگرفته از آیات الهی است؛ مانند «کونوا مع الصادقین» که توصیه به معیت با صادقین دارد.

صاحبقرانی گفت: در زیارت عاشورا هم آمده است «مع امام منصور» که مساله انتقام گرفتن از خون سید الشهدا مطرح است و در چند فراز دیگر این معیت را در زیارت عاشورا مطرح می‌کند. بنا به فرمایش امام باقر (ع) این ماندن و معیت با حق مهم است و این همان معنای مقاومت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این ماندن پای کار حضرت خیلی شرط است. همراهی و معیت با امام و ماندن با ایشان یک آزمون و ماده امتحانی است یعنی این غیبت و این حوادثی که خصوصاً در این دوران رقم می‌خورد، این ماندن مهم است.

وی اظهار کرد: مانند اینکه در خصوص انقلاب اسلامی ایران، تاکید بر انقلابی ماندن است و باید گفتمان انقلاب را حمایت کرد.

صاحبقرانی گفت: منافقین ابتدا خود را مجاهد معرفی کردند. سپس تغییر ایدئولوژی دادند و آرام آرام کل باورهای خود را از دست دادند؛ به طور کلی منحرف شدند و دست به هزاران جنایت زدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید «واستقم کما امرت و من تاب معک» به این معنا که استقامت کن. استقامت به معنای محکم و استوار، پابرجا، غیر قابل انحراف و غیر قابل تحریف بودن است.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) با کفار و مشرکین نجنگید بلکه درگیری‌اش با مسلمان‌هایی بود که منافق شدند. پای آرمان‌های رسول الله و اسلام ناب نماندند.

صاحبقرانی افزود: اگر فشارهای اقتصادی بر ما زیاد شد نباید ناامید شویم؛ چرا که استقامت در ما شکل نگرفته است و دستاوردهای استقامت را محسوس ندیدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان به جایگاه و شخصیت شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: خدا شهید جمهور را رحمت کند که اشداء علی الکفار ورحماء بی نهم هم بود و گشایش در زندگی مردم هم ایجاد کرد؛ ایشان ثابت کرد که هزینه استقامت کمتر از هزینه سازش هست.