تهران- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: حضور پرشور در نماز جمعه سبب انگیزه دوستان و هراس دشمنان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد فتاحی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته ورامین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: نماز جمعه مهمترین اجتماع مسلمین در دنیا و یک اجتماع هفتگی مستمر و بر اساس ایمان و تقوا است.

وی گفت: امام بزرگوار ما نماز جمعه را به عنوان یک سازمان خدا نهاد مجدد احیا کرد و یکی از دستاوردهای انقلاب ما همین نمازهای جمعه است.

فتاحی با بیان اینکه حضور پرشور در نمازهای جمعه سبب افزایش انگیزه دوستان و هراس دشمنان می‌شود گفت: این جمع باید جزو بهترین برنامه‌ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه میعادگاه عاشقان و ملجا و پناهگاه مسجدی‌ها، هیأتی ها، هنرمندان، کسبه ورزشکاران و تمام اقشار است، افزود: باید تلاش زیادی کنیم که نماز جمعه ما نماز جمعه تراز انقلاب اسلامی باشد، چرا که همه ما نسبت به نماز جمعه وظیفه داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با تاکید بر اینکه باید قدر نماز جمعه را بدانیم، عنوان کرد: بهترین فرصت برای اجتماع ما نماز جمعه است، چنین اجتماع پرشوری نه در اجتماعات شنبه‌های یهودیان و نه در اجتماعات یکشنبه‌های مسیحیان دیده نمی‌شود.

فتاحی ضمن تاکید بر اهمیت دعوت اقشار مختلف به نماز جمعه افزود: همه ما وظیفه داریم، در بهترین شرایط دین را عرضه کرده و مردم را به دینداری دعوت کنیم.

وی افزود: بهترین شرایط تبلیغ به دین همین دوره اخیر است، باید قدردان باشیم، در زمانی علمای ما به زحمت یک مجلس دینی برگزار می‌کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی چنین مجالس دینی داریم، باید قدردان این مجالس مذهبی باشیم و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مجالس تلاش کنیم.

فتاحی خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه و تمام مردم دغدغه مند ورامین بیان کرد: جزو اولین سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رساندن مساجد ما به تراز انقلاب اسلامی است، هرچه این مهم رخ دهد، همان اتفاق در نمازهای جمعه نیز می‌افتد.

وی گفت: چه زیبا است، از هر مسجد گروهی دسته جمعی به همراه امام جماعت به نماز جمعه بیایند، لحظات نماز جمعه بهترین لحظات هفته ما است، روز جمعه بهترین لباس را بپوشید و اعضا ستاد نماز جمعه و مؤمنین با تبسم و محبت مردم را به نماز جمعه دعوت کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با بیان این که اگر مشکلی در برگزاری نماز جمعه وجود دارد، بیایید انتقاد کنید و راه حل پیشنهاد بدهید، گفت: از برنامه‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این است که بین نماز جمعه و عصر برنامه‌ای نباشد و وقت مردم گرفته نشود و هر برنامه‌ای است قبل از خطبه‌ها و یا بعد از نماز عصر برگزار شود.