موکب معزی الزهرا(س) در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال میزبان عاشقان امیرالمومنین(ع) می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موکب معزی الزهرا (س) از جمله مواکب حاضر در اولین مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر بود که به خدمات رسانی و توزیع خوراکی و اقلام فرهنگی بین حاضران در مراسم پرداخت. این موکب امسال نیز قرار است در مهمانی ۱۰ کیلومتری از عاشقان امیرالمونین (ع) با توزیع خوراکی و اقلام فرهنگی در خیابان آزادی میزبانی کند.

امیر محرابی مسؤول این موکب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موکب معزی الزهرا (س) یک موکب خانوادگی و با همکاری جمعی از پیشکسوتان جبهه و جنگ است و از چند سال پیش در مناسبت‌های مختلف مذهبی اقدام به برپایی موکب در غرب تهران کرده است.

وی افزود: اگرچه سال‌های قبل در روز عید غدیر موکب برنامه‌های خاص و مفصلی داشت ولی سال گذشته با توجه به برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری تصمیم گرفتیم در این جشن بزرگ شرکت کنیم. موکب در خیابان آزادی مقابل ناحیه مقداد برپا شد و از ظهر تا نیمه شب اقدام به پخش شربت و شیرینی، نهار، هندوانه و سیب زمینی سرخ کرده کرد. در کنار این بخش فرهنگی و مخصوص کودک و نوجوان با استقبال کودکان مواجه شد. نقاشی روی صورت، اهدای بادکنک و اسباب بازی از جمله کارهای صورت گرفته در غرفه کودک بود.

محرابی از ویژه‌ترین نکات موکب معزی الزهرا (س) را حضور بانوان و کودکان در موکب برای خدمت رسانی دانست و گفت: این موکب چون از ابتدای تشکیل دوستانه و خانوادگی بود برای خدمت رسانی از همه سنین در موکب حضور دارند، از کودک ۶ و ۷ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله، از بانوان تا آقایان و همین موجب شده که در محیطی گرم و صمیمی خدمت رسانی به مردم صورت بگیرد و بازخوردهای خوبی از مردم داشته باشیم. بخش عمده‌ای از هزینه‌های موکب نیز توسط اعضای آن و مردمی که با موکب ارتباط دارند تأمین می‌شود که نشان دهنده اعتماد و اطمینان مردم به موکب است.

وی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های موکب را پخت غذا در روز عید غدیر و توزیع در بین مردم عنوان کرد و افزود: از آنجا که اطعام غدیر دارای ثواب ویژه‌ای هست یکی از مهمترین برنامه‌های ما پخت غذا در موکب و توزیع در بین مردم است تا از ثواب این کار بی نصیب نمانیم. امیدواریم امسال نیز بتوانیم اطعام غدیر را در مهمانی ۱۰ کیلومتری داشته باشیم.

مسؤول موکب معزی الزهرا (س) درخصوص مهمانی ۱۰ کیلومتری امسال نیز گفت: امسال نیز موکب معزی الزهرا (س) در خیابان انقلاب و جلوی ناحیه مقداد در ۲ روز برپا و پذیرای مردم به مناسبت این عید مبارک خواهد بود. همچنین در روز عید غدیر و در مهمانی ۱۰ کیلومتری نیز برنامه‌های ویژه‌ای در موکب داریم و با اهدای اقلام فرهنگی و توزیع خوراکی و نوشیدنی به استقبال از این روز بزرگ خواهیم رفت.

وی در پایان با دعوت از مردم برای حضور در مهمانی ۱۰ کیلومتری بیان کرد: پیش بینی داریم امسال این مهمانی بزرگ با استقبال مردم پرشورتر از سال گذشته برگزار شود و ما نیز خود را برای پذیرایی از تعداد بیشتری از مردم آماده می‌کنیم.